کد خبر: ۷۱۴۸۹
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۵:۴۳

برگزیدگان اسکار هشتادم معرفی شدند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: هشتادمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار، در شامگاه یکشنبه، ۲۴ فوریه در سالن "کداک تیه‌تر" شهر لس‌آنجلس برگزار شد و برگزیدگان رشته های مختلف اعلام گردید. 

در رقابت تنگاتنگ بر سر انتخاب بهترین فیلم این دوره از مراسم، وسترن پیرمردان کشوری ندارند ساخته برادران کوئن، برنده جایزه اسکار بهترین فیلم شناخته شد.

برادران کوئن که آخرین بار در سال ۱۹۹۶ برای فیلم فارگو جایزه اسکار را به خانه برده بودند، دیشب همچنین موفق شدند تا مهمترین جوایز اسکار، یعنی اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی و بهترین کارگردانی را از آن خود کنند.

در بخش انتخاب بهترین هنرپیشه نقش اول مرد، اسکار به دنیل دی لوییس رسید. این هنرپیشه انگلیسی که چهار سال برای ایفای نقشش در فیلم خونی خواهد ریخت تمرین کرده بود، برای دومین بار اسکار را از آن خود کرد.

بهترین هنرپیشه نقش اول زن ، ماریان کوتیارد فرانسوی اسکار را از آن خود کرد. کوتیارد که در فیلم زندگی به رنگ گل سرخ در نقش ادیت پیاف، یک خواننده معروف فرانسوی ظاهر شده بود، نخستین هنرپیشه زن فرانسوی است که از سال ۱۹۶۰ تا به حال برنده جایزه اسکار شده است. بازی او دراین فیلم آنچنان قوی بود که توانست با وجود رقبای قدرتمند دیگر در این رشته ، داوران آکادمی اسکار را برای اهدای این جایزه به خود متقاعد کند.

برنده اسکار بهترین هنرپیشه نقش مکمل مرد خاویر باردم هنرپیشه اسپانیایی بود که برای فیلم پیرمردها کشوری ندارند دیشب اسکار را در دستانش گرفت.

تیلدا سوینتون بازیگر فیلم مایکل کلیتون که در این فیلم نقش یک وکیل را بازی می‌کرد، توانست اسکار بهترین هنرپیشه نقش مکمل زن را دریافت کند.

اسکار بهترین ترانه، به آهنگ Falling Slowly از فیلم ایرلندی یک بار تعلق گرفت. این ترانه همچنین توسط گلن هازارد ایرلندی و مارکتا ایرگلوای اوکراینی بر روی صحنه اجرا شد.

در بخش انتخاب بهترین انیمیشن سال، راتاتویی محصول کمپانی دیزنی اسکار را با خود به خانه ببرد.

جایزه بهترین تدوین به کریستف راوز برای فیلم «اولتيماتوم بورن» رسید که توسط رنه زولوگر به او اهدا شد.

جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی به فلیپ پولت ویلار کارگردان «موزارت جیب برها» رسید و جایزه بهترین کارگردانی هنری به فیلم «سوئینی تاد» اهداگردید جایزه بهترین جلوه های تصویری به فیلم «قطب نمای طلایی» رسید و اسکار طراحی لباس به فیلم "الیزابت، عصر طلایی" اهدا شد.

حاشیه ها :‌
** این مراسم بصورت زنده برای بیش از صد کشور جهان پخش شد و برآورد می شود که حدود چهارصد میلیون نفر بیننده داشته است. 

** مجری اصلی مراسم امسال، جان استوارت نویسنده و مجری برنامه طنز سیاسی «شوی روز» بود. مراسم اسکار امسال با سخنان او آغاز شد که بخش عمده ای از سخنان طنزآمیز آغازین خود را به اعتصاب نویسندگان هالیوود اختصاص داد. او با اشاره به نامزدهای ریاست جمهوری حزب دمکرات گفت در هالیوود هر وقت ما رئیس جمهور زن یا سیاه پوست داشتیم موجودات فضایی به ما حمله کرده اند. 

**نیکول کیدمن جایزه اسکار افتخاری را به رابرت بویل طراح مشهور صحنه که در بسیاری از فیلم های هیچکاک از جمله «شمال از شمال غربی» و «پرندگان» با وی همکار بوده است، اهدا کرد. بویل در سخنان خود پس از دریافت این جایزه گفت «این روی خوب پیر شدن است ولی من آن را به دیگران توصیه نمی کنم.» 

**جایزه بهترین مستند کوتاه توسط یک سرباز زن آمریکایی در بغداد که از طریق ماهواره در مراسم شرکت کرده بود اعلام شد. چهار نظامی آمریکایی دیگر از رسته های مختلف ارتش آمریکا در عراق نیز نامزدهای این بخش را اعلام کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین