کد خبر: ۷۲۳۵۳
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۴:۲۲
حمید قزوینی:

سرمای انتخابات نتیجه عملکرد مجلس ضعیف هفتم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سخنگوی مجمع نیروهای خط امام‌(ره) تصریح کرد: فقدان یک مجلس پویا و پیگیر در چند سال اخیر که بتواند از حقوق ملت دفاع کند نیز در ایجاد این دلسردی موثر بوده و باعث شده است که باور مردم به پارلمان کاهش یابد و این ناشی از عملکرد ضعیف مجلس هفتم است.

حمید قزوینی، سخنگوی مجمع نیروهای خط امام(ره)، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب با اشاره به فضای حاکم بر انتخابات مجلس هشتم در روزهای اخیر گفت: به‌ نظر من فضای حاکم بر انتخابات اصلا فضای مناسبی نیست و هرچند که برخی افراد بیشتر تاکید دارند که این فضا ناشی از قانون جدید انتخابات و موضوع تبلیغات انتخاباتی است ولی به عقیده من مرتبط دانستن فضای سرد انتخاباتی صرفا با نحوه تبلیغات خطاست.

وی در بیان عوامل موثر بر فضای سرد انتخاباتی اظهار داشت: آن زمان که ردصلاحیت‌های گسترده در دستور کار آقایان قرار می‌گرفت باید به این موضوع می‌اندیشیدند که این برخوردها نوعی دلسردی در دل مردم ایجاد می‌کند.

قزوینی ادامه داد:‌ زمانی که توقیف گسترده مطبوعات در دستور کار آقایان قرار می‌گرفت و شجاعت بیان مسایل را از اهالی مطبوعات سلب می‌کردند و زمانی که وعده‌های اقتصادی عجیب و غریب از سوی جریان حاکم مطرح‌ می‌شد که در تحقق آنها ناکام می‌ماندند باید به احتمال گرفتاری مردم به دلسردی و یاس فکر می‌شد.

سخنگوی مجمع نیروهای خط امام‌(ره) اضافه کرد: فقدان یک مجلس پویا و پیگیر در چند سال اخیر که بتواند از حقوق ملت دفاع کند نیز در ایجاد این دلسردی موثر بوده و باعث شده است که باور مردم به پارلمان کاهش یابد و این ناشی از عملکرد ضعیف مجلس هفتم است.

وی در ادامه با اشاره به برخی دیدگاه‌ها مبنی بر این‌که، مشارکت حداقلی خواست جریان حاکم و به نفع آنهاست، گفت: شاید در مقطعی این دیدگاه‌ها منطقی بود اما در شرایط کنونی که خود جریان اصولگرا نیز به شدت دچار انشقاق است و نتوانسته به وحدت و ائتلاف مورد نظر خود دست یابد، این دیدگاه نمی‌تواند چندان هم درست باشد.

قزوینی افزود: مشارکت حداقلی می‌تواند از یکسو به ضرر جریان اصولگرا تمام شود چرا که این جریان تلاش دارد در شرایط فعلی تصویری از یک انتخابات خوب به نمایش بگذارد و در صورت کاهش جدی مشارکت، حداقل‌های یک انتخابات خوب و آبرومند را هم نمی‌تواند به تصویر بکشد.

وی ادامه داد: به هر حال جناح اصولگرا به چند جریان تبدیل شده و نمی‌تواند تمایل زیادی به مشارکت حداقلی داشته باشد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین