کد خبر: ۷۲۴۵۰
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۸:۴۲
نشست فوق العاده خانه احزاب ایران :

اعلام حمایت اعضای خانه احزاب ایران از ملت فلسطین

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو شورای مركزی مجمع روحانیون مبارز خاطرنشان كرد: آمریكا و اسراییل در تدارك جشن شصتمین سالگرد تاسیس رژیم صهیونیستی هستند كه برای این منظور مقدماتی از قبیل حمله به لبنان و غزه تدارك دیده‌اند. 

به گزارش آفتاب حجت الاسلام والمسلمین علی‌اكبر محتشمی پور، دبیر كل كنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین در همایش احزاب، گروه‌های سیاسی و سازمان‌های غیردولتی در مورد محكوم كردن جنابات اخیر رژیم اشغالگر صهیونیستی سخن می‌گفت، با اشاره به در پیش بودن شصتمین سالگرد تاسیس رژیم صهیونیستی خاطرنشان كرد: در 15 ماه می امسال این سالگرد برقرار است و اسراییلی‌ها و نیز آمریكای‌هایی تدارك جشن‌هایی را دیده‌اند و در این زمینه حوادث لبنان و غزه مقدماتی برای این مساله بوده است. 

دبیر كل كنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین تصریح كرد: امریكایی‌ها و غرب در دو جبهه به اسلام حمله می‌كنند یكی توهین به پیامبر اكرم (ص) و دیگری هدف قرار دادن نقاط قوت اسلام كه همان مقاومت اسلامی است. آنها همه این مسائل را از چشم ایران می‌بینند.
 
محتشمی پور با تقدیر از اقدام خانه احزاب در برگزاری این همایش، گفت: اگر احزاب ایران با احزاب كشورهای اسلامی و عربی بتوانند رایزنی‌هایی صورت دهند این مساله می‌تواند در پشتیبانی از مردم فلسطین موثر باشد به خصوص این‌كه امروز بعد از شصت سال اسراییل كاری را كرده كه قبله اول مسلمین را در اختیار دارد و آن را اشغال كرده است. كه این خطر بزرگی است. باید احزاب اقدام به یارگیری حزبی در خارج از مرزهای ایران بكنند.

همچنین در این همایش سید هادی خامنه‌ای تصریح كرد: ‌اهمیت موضوع فلسطین كمتر از حضور در انتخابات نیست چرا كه سرنوشت منطقه اسلامی ما به مساله فلسطین بستگی كامل دارد.

وی افزود: منظور از تشكیل این جلسه این بوده كه احزاب همبستگی خود را با مردم فلسطین اعلام كنند ضمن این‌كه پیشنهاد می‌كنیم ارتباط مناسب، وسیع و گسترده با ابعاد سیاسی، فرهنگی و اجتماعی با احزاب كشورهای مختلف برقرار شود. 

خامنه‌ای با یادآوری این‌كه بسیاری از كشورهای دنیا در قبال مساله فلسطین در بی خبری به سر می‌برند، خاطرنشان كرد: باید از راه احزاب این مساله تبیین شود و ارتباط مردم در این خصوص سازماندهی شود ضمن این‌كه می‌توان اقداماتی نیز از طریق گردشگری صورت داد. 

این همایش ظهر امروز با صدور بیانیه ای به کار خود پایان داد .

در این بیانیه چنین آمده است: 

این روزها یک فاجعه انسانی با همه جنبه ها و جوانبش در منطقه غزه و سرزمین تاریخی فلسطین چهره می نمایاند. این فاجعه انسانی با جنایتکاری رژیم غاصب صهیونیستی در مقابل چشمان باز و به ظاهر تیزبین مجامع بین المللی و حقوق بشری از یکسو و چشمان بسته برخی دولت های قدرتمند و کشورهای اسلامی از سوی دیگر صورت می گیرد. 

رژیم اشغالگر قدس و حامیان بین المللی آن طی 60 سال گذشته برای تثبیت موقعیت اسرائیل حربه های متعددی را به کار گرفتند، وعده های باطل و کنفرانس های صلح بی حاصل را با فشار و تهدید قدرت های بیگانه به ویژه آمریکا برگزار کردند اما هیچگاه نه خوی اشغالگری اسرائیل را تغییر دادند و نه ملت مظلوم فلسطین را به حقوق مشروعشان رساندند.
 
وعده تشکیل دولت مستقل فلسطین هم اگر چه در آغاز ظاهری دموکراتیک داشت اما با پیروزی حماس در انتخابات و حمایت یکپارچه مردم از دولت منتخب رنگ باخت و در عمل نشان داد که رای و اراده مردم فلسطین تنها زمانی مورد پذیرش قدرت های سلطه طلب است که در راستای طرح تحمیلی صلح خاورمیانه باشد. 

احزاب ونهادهای غیر دولتی ایران با یاد آوری این سخن حضرت امام که فرمود: این حرفی که ما می زنیم خیلی حرف بدی است! البته تلخ است به دائقه ها... لکن بدبختی مملکت اسلامی است؛ بدبختی مسلمین است که اتکا پیدا بکنند یا ارتباط پیدا بکنند ویا پیمان ببندند با یک دولتی که الان دشمن اسلام است و در مقابل اسلام ایستاده است و غصب کرده است فلسطین را ... از کشورهای اسلامی به ویژه کشورهای مرتبط با رژیم صهیونیستی و شرکت کننده در اجلاس آناپولیس قاطعانه می خواهند نسبت به سیاست های خود تجدید نظر کرده و با پند گیری از مقاومت مظلومانه و در عین حال قهرمانانه و پیروز مردم غزه به صف حامیان دولت مردمی حماس پیوسته و بیش از این نام خود را در پیشگاه ملت های آزادیخواه جهان تیره نسازند. 

اعضای شرکت کننده در همایش از سران کشورهای اسلامی و دبیرخانه سازمان کنفرانس اسلامی می خواهند نسبت به پیگیری حقوقی جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت های مادی و معنوی جدی از ملت فلسطین به ویژه مردم مظلوم غزه اقدام موثری را در پیش گیرند.
 
همچنین گروه های شرکت کننده در همایش ضمن اعلام حمایت خود از مردم مظلوم - غزه و فلسطین خواستار اقدام یکپارچه همه احزاب و گروه های غیر دولتی کشورهای اسلامی در این زمینه هستند و آمادگی خود را برای هر گونه همکاری مشترک با نهادهای غیر دولتی در سایر کشورهای جهان برای تحقق این امر اعلام می دارند.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین