کد خبر: ۷۳۴۳۴
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۸۷ - ۱۹:۳۸
در گفتگوی پزشک معالج مهدی آذریزدی با آفتاب مطرح شد:

امکان عمل جراحی برای آذر یزدی وجود ندارد

آفتاب‌‌نیوز :  آفتاب: پزشک معالج استاد مهدی آذر یزدی گفت: «به دلیل سن بالای آقای آذر یزدی امکان جراحی بر روی قلب ایشان وجود ندارد».

دکتر صنعتی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگ و اندیشه  آفتاب افزود: «ایشان از دیروز به دلیل مشکلات قلبی در بخش سی سی یو بیمارستان سید الشهدای یزد بستری شدند».

وی افزود: «دریچه آئورت قلب آقای آذر یزدی مشکل پیدا کرده که به دلیل سن بالا امکان جراحی برای ایشان وجود ندارد، اما در کل وضعیتشان بد نیست».

در همین رابطه حسین مسرّت، نویسنده و پژوهشگر یزدی در گفت‌وگو با پایگاه خبری شهرزاد گفت: «یک گروه فیلم‌ساز از تهران برای تهیه مستندی از زندگی ایشان به یزد آمده بود که از ابتدای روز گذشته استاد آذریزدی همراه آنان به مکان‌های مختلف و جاهای تاریخی شهر یزد رفته‌بود، تا مراحل فیلم‌برداری انجام شود که متاسفانه سنگین بودن این حجم از فعالیت برای آذریزدی که در آستانهء نود سالگی است، موجب بروز ضعف شدید و انتقال ایشان به بیمارستان شد.»

مهدی آذریزدی نویسنده کودکان در آذر سال گذشته نیز مدتی در تهران اقامت داشت که در آن زمان نیز به علت عارضه قبلی در بیمارستان مهر تهران بستری شده بود.

این نویسنده در سال 1301 در محله خرمشاه یزد متولد شد و بیش از 45 اثر در زمینه قرآنی و قصه‌های کودکان و نوجوانان نوشته است.

سازمان علمی فرهنگی ملل متحد (یونسکو) به خاطر فعالیت‌های آذریزدی در حوزه کودک لوح سپاسی به او اهدا کرده است.

«قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب»، «قصه‌های تازه از کتاب‌های کهن»، «مثنوی بچه‌های خوب»، «شعر قند و عسل»، «لبخند و مثنوی معنوی مولوی» از جمله آثار او هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین