کد خبر: ۷۷۷۰۴۲
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰

واردات برنج خارجی شبیه طارم به ایران

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت:برنج خارجی شبیه به طارم و با قیمت هر کیلوگرم ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان برای تنظیم بازار برنج ایرانی به کشور وارد شد.
واردات برنج خارجی شبیه طارم به ایران
آفتاب‌‌نیوز :

محمد قربانی معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: در حال حاضر برای تامین هیچ کدام از کالا‌های اساسی مشکلی وجود ندارد و تنها تا به امروز بیش از سه میلیون تن از گندم کشاورزان داخلی را خریداری کرده ایم و این روند ادامه دارد. وضعیت تامین و واردات کالا‌های اساسی به شدت افزایش یافته است و از روسیه و دیگر کشور‌ها نیز گندم در حال واردات به کشور است.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: واردات برنج نیز با حجم مناسبی در حال انجام است و علاوه بر ارقامی با قیمت اقتصادی، برنج‌های کیفی از سایر کشور‌ها نیز به کشور وارد می‌شود که شبیه برنج طارم ایرانی است و حدود سی هزار تومان قیمت دارد.واردات این نوع برنج برای تنظیم بازار برنج ایرانی از هند و تایلند انجام شده است.

قربانی گفت: هر چقدر مردم نیاز داشته باشند یک نوع برنج تایلندی که برنجی کیفی به حساب می‌آید را می‌توان برای تنظیم بازار و به اندازه کشش بازار وارد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین