کد خبر: ۷۹۱۸۳
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۸۷ - ۱۸:۴۰

انتقاد شدید دبیرکل مؤتلفه از سیاست یک بام و دوهوای دولت درباره احزاب

در این تناقض انتقاد جدی به دولت نهم وارد است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیر کل حزب موتلفه اسلامی ‌با تاکید بر اینکه دوستان دولتی باید به این مسأله پاسخ دهند که چگونه است که از یک طرف حضور دکتر احمدی نژاد برآیند یک کار تشکیلاتی قوی بوده است و از طرفی دیگر نسبت به تشکیلات حزبی کم عنایتی دارند تصریح کرد: «در این تناقض انتقاد جدی به دولت نهم وارد است».

موفقیت دکتر احمدی نژاد محصول کارتشکیلاتی قوی بود

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، به نقل از مهر، محمدنبی حبیبی در مورد اهمیت تحزب درکشور و موضع دولت نهم در این مورد گفت: «تاکید دارم که در این مورد صریح صحبت کنم، شهردار شدن آقای رئیس جمهور محصول یک حرکت تشکیلاتی قوی بود. ایشان عضو رسمی‌ جامعه اسلامی ‌مهندسین است و آنگونه که من مطلع هستم عضو جمعیت ایثارگران نیز بودند».

وی ادامه داد: «دکتر احمدی نژاد درفعالیت‌های انتخاباتی برای تشکیل شورای دوم وانتخابات مجلس هفتم نقش بسیارموثری داشتند».

مسئول کمیته استانهای جبهه پیروان خط امام و رهبری در عین حال گفت: «‌اما سئوال اینجاست که اگر گروه‌های اصولگرا یک کار تشکیلاتی منسجم مبتنی بر وحدت انجام نداده بودند، آیا باز هم 15 اصولگرا وارد شورای دوم می‌شدند و دکتر احمدی نژاد سهم قابل تقدیری در پیروزی اصولگرایان در شورای دوم داشتند».

حبیبی ادامه داد: «اگر بگوییم دکتر احمدی نژاد عنایتی به دوستان رایحه خوش ندارند سخت در اشتباهیم، و آنهایی که می‌گویند ایشان با تشکیلات مخالف هستند اشتباه می‌کنند و بعید می‌دانم که اینگونه باشد و من به خود زحمت نمی‌دهم که این تناقض را حل کنم و دوستان دولتی باید به این مسئله پاسخ دهند که چگونه است که از یک طرف حضور دکتر احمدی نژاد برآیند یک کار تشکیلاتی قوی بوده است و از طرفی دیگر دوستان دولتی نسبت به تشکیلات حزبی کم عنایتی دارند و این از مواردی است که انتقاد جدی به دولت نهم وارد است».

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی‌با بیان اینکه تشکیلاتی 45 ساله در عرصه سیاسی کشور هستیم، تصریح کرد: «از این فراز و نشیب‌ها خیلی مهمتر و خطیر تر در گذشته را پشت سرگذاشته ایم و باز هم معتقدیم که باید فرهنگ تحزب در کشور جا بیافتد».

به توسعه متوازن بیاندیشیم

وی با بیان اینکه توسعه سیاسی الزاما با بالا بودن تعداد احزاب محقق نمی‌شود تصریح کرد: «آنچه که من از توسعه سیاسی باور دارم این است که در کشور زمینه ای فراهم شود که چند حزب مقتدر پایبند به انقلاب ونه پایبند به یک جناح خاص به شدت با هم رقابت کنند و بر اساس برنامه‌ها و مدیرانی که به مردم معرفی می‌کنند وارد عرصه شوند اگر چنین توسعه ای اتفاق بیفتد قطعا به نفع کشور است».

حبیبی در عین حال گفت: «توسعه سیاسی به این معنا نیست که هر کسی آمد و از وزارت کشور درخواست مجوز کرد به وی مجوز دهیم و در مورد توسعه برای اینکه با شکست مواجه نشود باید به یک توسعه متوازن بیندیشیم یعنی توسعه یک بعدی به هیچ عنوان در کشور کارساز نخواهد بود».

وی در ادامه تاکید کرد: «وقتی از توسعه صحبت می‌کنیم، توسعه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی مورد توجه است و در دولت دوم خرداد که از این موضوع صحبت شد تا جائی که مقداری توسعه اقتصادی تحت الشعاع قرار گرفت و معتقدم نگرش تک بعدی به مقوله توسعه منجر به عدم تحقق این اصل خواهد شد».

رقابت مدیریتی جایگزین رقابت هیجانی شود

محمد نبی حبیبی در مورد اصلاح قانون انتخابات و ضرورت آن گفت: «ایراد اساسی نسبت به چگونگی انتخابات هم در مجلس، شوراها و هم در ریاست جمهوری دارم و آن این است که رقابت‌ها بیشتر جنبه لفظی و هیجانی دارد و مبتنی بر شعار است، به نظرم باید مدلی جایگزین این رقابتها شود که اسمش را رقابت برنامه‌ای و مدیریتی می‌گذارم».

وی در تشریح این نگاه تصریح کرد: «وقتی می‌گوییم رقابت برنامه‌ای یعنی اینکه یک تشکل درمواقعی که می‌خواهد درانتخابات شرکت کند برنامه‌های خود را به صورت فرمولی و مثل نسخه نویسی یک پزشک با مردم در میان بگذارد و صراحتا اعلام کند مثلا اگر رئیس جمهور شد چه برنامه‌هایی برای اداره شئون مختلف کشور دارد».

حبیبی ادامه داد: «اگر فردی که می‌خواهد به عنوان رئیس‌جمهور در رقابت‌های انتخاباتی شرکت کند، حتی اعلام کند اگر رئیس جمهور شدم مثلا وزرای خود را از میان فلان لیست انتخاب می‌کنم و رقیب او نیز این کار را انجام دهد در آن صورت است که مردم خواهند دانست که به چه کسی و با چه برنامه‌ای رای دهند و من این نگاه را می‌پسندم».

وی با تاکید براینکه فرهنگ تحزب در کشور باید توسعه پیدا کند تصریح کرد: «اینکه معتقدم رقابت چند حزب قدرتمند که هم به لحاظ توانائی و هم به لحاظ کادری قوی هستند، موجب رشد کشور می‌شود، در صورتی که این مسئله در زمان انتخابات لحاظ شود بسیاری از مشکلات حل می‌شود و آن زمان است که مردم دنبال بهترین برنامه‌ها می‌روند و امکان ارزیابی برنامه‌ها از طرف آنها وجود دارد».

حبیبی با بیان اینکه آنهایی که با تحزب مخالف هستند در مقابل راهکارتقویت جمهوریت نظام حرفی برای گفتن ندارند، تصریح کرد: «اینکه می‌گوییم باید با ایجاد شرایط برای رشد تحزب در کشور به تعمیق ایجاد چند حزب مقتدر و با برنامه در کشور کمک کنیم، برای آن است که مردم با آگاهی بیشتر به میدان بیایند و رای دهند که باید در اصلاح قانون انتخابات این مسئله مورد توجه قرار گیرد».

وی ادامه داد: «در تغییر قانون انتخابات از دیگر مواردی که باید مد نظر قرار گیرد این است که پول بتواند رای آوری داشته باشد که این خطر بزرگی برای جمهوری اسلامی‌است و باید با اصلاح قانون تا حدودی این خطر را محدود کرد».

حبیبی افزود: «اگر قرار باشد سرنوشت انتخابات در بعضی از حوزه‌های انتخابیه به پول نامزدها گره خورده باشد، خرج کردن در این موضوع برای دشمنان ما به راحتی امکانپذیر است و آنها حاضرند با صرف مبالغ گزاف در انتخابات اثرگذار باشند و ما با این احساس خطر خواهان تجدید‌نظر در قانون انتخابات هستیم».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین