کد خبر: ۸۰۰۴۶
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۸۷ - ۱۷:۲۹
در بیانیه ستادکل نیروهای مسلح به مناسبت روز قدس تاکید شد؛

روز قدس نماد وحدت ویکپارچگی جهان اسلام

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ستاد کل نیروهای مسلح در بیانیه‌ای، روز جهانی قدس را نماد وحدت ویکپارچگی جهان اسلام در حمایت از ملت مظلوم و بی‌دفاع فلسطین و تبلور فریاد تنفر و اعتراض جهانیان علیه جنایات رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی دانست.

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب در بخشی از این بیانیه آمده است: «اشغال قدس و غصب سرزمین اسلامی فلسطین و تشکیل دولت جعلی و غده سرطانی اسرائیل، حاصل طراحی و اجرای سناریویی استعماری و شیطانی بود که با مهاجرت و کوچ دادن یهودیان از اقصی نقاط جهان به فلسطین واخراج ملت مظلوم و مسلمان از سرزمین اجدادی خود انجام پذیرفت».

این بیانیه می‌افزاید: «این حادثه بزرگ وظلم آشکار، توطئه و تبانی محافل صهیونیستی جهان با پیر استعمار انگلیس و سپس همراهی قدرتهای دیگر جهانی مانند آمریکا بوده و درحقیقت یکی از غم‌انگیزترین و تاریک‌ترین نقاط تاریخ بشریت را رقم زده است».

این بیانیه در ادامه با اشاره به نقش پیروزی انقلاب اسلامی ایران در شکل‌گیری نهضت بیداری جهان اسلام و خیزش ضد صهیونیستی در سراسر عالم آورده است.

حضرت امام خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی، با نامگذاری جمعه آخر ماه رمضان بعنوان روز جهانی قدس، آزادی مسجدالاقصی، قبله اول مسلمین و رهایی ملت ستمدیده و مظلوم فلسطین از چنگال دژخیمان صهیونیست را آرمان انکارناپذیر جهان اسلام واین روز بزرگ را نقطه وحدت و اتحاد مسلمین معرفی کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: «دستاوردهای معجزه‌آسای مقاومت اسلامی لبنان و انتفاضه فلسطین که از ثمرات بصیرت و ابتکار حضرت امام خمینی (ره) بشمار می‌رود آشفتگی رویاهای سردمداران نظام سلطه و غاصبان سرزمین‌های اشغالی و تسریع در فروپاشی دولت جعلی صهیونیستی را سبب شده است».

این بیانیه در ادامه با محکومیت خط سازش و نافرجام ماندن طرحها و تلاش‌های به اصطلاح صلح و سازش در دهه‌های گذشته و سکوت و کوتاهی‌های معنادار مجامع جهانی و سازمانهای مدعی دفاع از حقوق بشر و فریبکارانه خواندن اقدام اخیر چند کشور عربی در ارائه طرحی برای استقرار نیروهای حایل و حافظ صلح در نوار غزه افزوده است:‌ «برپایی اینگونه کنفرانس‌های صلح کاذب و تحمیلی، از نگاه جهان اسلام جزء فرصت‌سازی برای تداوم جنایات بشرسوزانه رژیم صهیونیستی، تاکنون هیچ کارکرد دیگری نداشته است و تنها راه‌حل بحران فلسطین مراجعه به آراء عمومی فلسطینیان در داخل وخارج از سرزمین‌های اشغالی و مجازات اشغالگران خواهد بود».

این بیانیه با اشاره به پس لرزه‌های ناشی از جنگ 33 روزه و پیروزی بزرگ و قاطع حزب‌ا... لبنان در مصاف با ارتش رژیم صهیونیستی، برکناری اولمرت را ادامه روند پایان‌ناپذیری استیصال و ناتوانی این غده سرطانی دانسته و افزوده است: «صهیونیست‌ها بر اثر شکست‌های مستمر در جنگ با حزب‌ا... و مقاومت اسلامی لبنان وناکامی در دستیابی به اهداف محاصره غزه به بن‌بسیت زجردهنده‌ای قرار گرفته‌اند و اشغالگران قدس،‌در آینده‌ای نزدیک، تاوان جنایات اخیر خود در محاصره غزه را نیز خواهند پرداخت».

این بیانیه با محکومیت تکرار خطاهای تاریخی مجامع بین‌المللی و سکوت برخی کشورهای اسلامی نسبت به جنایات اشغالگران در سرزمین‌های اشغالی تاکید کرده است: «تغییر رویکرد وکنار گذاردن رفتارهای دوگانه وجانبدارانه نسبت به فعالیتهای ضد بشری رژیم صهیونیستی و اتخاذ سیاستها و اقدامات کارآمد و اثربخش در تنبیه و مجازات جنایتکاران اسرائیلی و تامین حقوق حقه ملت مظلوم فلسطین، به مثابه انتظاری جهانی فراروی نهادهای بین‌المللی و همه دولت‌ها وجوامع آزادی‌خواه قرار گرفته است».

ستاد کل نیروهای مسلح در پایان بیانیه خود با تاکید بر اینکه مقاومت اسلامی تنها راه رهایی فلسطین است از اقشار و آحاد مختلف مردم رشید و بیدار ایران اسلامی برای حضور در راهپیمایی سراسری روز جهانی قدس دعوت نموده و تصریح کرده است: «در جمعه آخر رمضان، نمایش بزرگ جهان اسلام و ایرانیان قهرمان و سایر آزادگان جهان ضرب آهنگ اضمحلال و نابودی جرثومه فساد و تباهی و غده سرطانی در جغرافیای ممالک اسلامی را سرعت بخشیده و طنین آزادی بیت‌المقدس و رهایی ملت مظلوم و بی‌دفاع فلسطین را جهانگیر خواهد ساخت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین