کد خبر: ۸۱۵۷۵
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۸۷ - ۱۴:۱۹

بخشی از مالیات شرکت‌ها به ساخت فیلم کوتاه اختصاص یابد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: لازم است در زمینه ظرفیت‌های فیلم کوتاه در ایران و کاربردهای آن در جامعه ، تحقیق و بررسی جامع صورت گیرد و ویژگی‌های مفید و تأثیرگذار این سینما مورد بررسی و بازشناخت قرار گیرد.

به گزارش سرویس هفت هنر آفتاب، ابوالحسن داودی کارگردان سینما در آستانه برگزاری بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران با بیان این مطلب، افزود: «خیلی از شرکت‌ها و سازمان‌ها می‌توانند از توانایی‌های سینمای کوتاه استفاده کنند حتی از لحاظ مالی و در این زمینه نیاز است تشکیلاتی عمل شود».

وی، ادامه داد: «در خیلی از موارد مثلا بخشی از مالیات صنعتی شرکت‌های بزرگ و کوچکی که هستند می‌تواند اهداف فرهنگی از جمله در زمینه ساخت فیلم کوتاه هزینه شود و بعد آن محصول فرهنگی که بوجود می‌آید به نوعی برای آن شرکت صنعتی مجانی درمی‌آید».

به گفته وی، اگر این رابطه میان سازندگان و تولیدکنندگان آثار فرهنگی و فیلمسازان حوزه سینمای کوتاه با تهیه‌کننده‌ها و مدیران شرکت‌های صنعتی و تولیدی تعریف شود طرفین نفع می‌برند . حالا اگر ما این رابطه را تعریف کنیم می‌بینیم چقدر تهیه‌کننده می‌تواند وجود داشته باشد، قانونی که ظاهرا در کشور ما هم هست با همین قانون ، تهیه کننده‌های بی‌شماری پیدا می‌شود که در واقع ، کمک می‌کنند به ترویج و گسترش فیلم کوتاه و حتی بلند.

داودی با اشاره به امکان پخش فیلم‌های کوتاه در تلویزیون اظهار داشت: «تلویزیون می‌تواند در یک برنامه‌ریزی درست فیلم‌های کوتاه را در بسته‌بندی نمایش خوب پخش کند آن وقت می‌بینید که فیلم کوتاه هم می‌تواند در یک قالب و بسته‌بندی و برنامه‌ریزی تلویزیونی جذاب عرضه شود و با استقبال مخاطب روبرو گردد».

وی معتقد است متأسفانه تلویزیون ایران سعی می‌کند ذائقه طیف‌های مختلف مردم را به سمت ساده‌پسندی و سطحی‌نگری ببرد. این فیلمساز بر این باور است تلویزیون می تواند با فرهنگ‌سازی و برنامه‌ریزی درازمدت ضمن اینکه از امکانات و ارزش‌های سینمای کوتاه بهره ببرد ، به رشد این گونه سینما نیز کمک نماید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین