کد خبر: ۸۲۷۸۸
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۸۷ - ۱۳:۰۳
تولید و پروژه تاریخی برای شبکه جهانی سحر :

جلال الدین و «پرچمدار عشق» در حال نگارش

آفتاب‌‌نیوز :  آفتاب: بازنویسی فیلمنامه جلال الدین و نگارش سیناپس فیلمنامه پرچمدار عشق محصول شبکه جهانی سحر ادامه دارد.

به گزارش سرویس هنری آفتاب، به گفته سعید غفاری مدیر سیمای معارفی انگلیسی شبکه جهانی سحر و مسئول شورای فیلمنامه این شبکه بین المللی، نگارش سیناپس فیلمنامه پرچمدار عشق با تغییر نویسنده، توسط علیرضا محمودی به پایان رسیده و اواخر هفته جاری آماده تحویل خواهد شد تا پس از بررسی و تأئید و ملاحظات لازم و تطابق با سیاستها و چارچوب های مورد نظر شبکه جهانی سحر، نگارش فیلمنامه نهایی آن آغاز شود.

غفاری در ادامه افزود: «همچنین بازنویسی 6 قسمت از فیلمنامه جلال الدین که به مقاطعی از زندگی مولانا جلال الدین بلخی – شاعر بلندآوازه ایران زمین – تا زمان رحلت وی و همچنین مواجهه این شاعر و عارف برجسته ایرانی با شخصیت های بزرگ تاریخی همچون شمس تبریزی، شیخ عطار و ... اشاره دارد، توسط شهرام اسدی( که کارگردانی این سریال 18 قسمتی را نیز خود عهده دار بوده و هم اکنون سریال شیخ بهایی او از شبکه 2 سیما در حال پخش است) به اتمام رسیده و مابقی قسمتها نیز به صورت همزمان در حال بازنویسی و طی مراحل بازخوانی است تا پس از تأئید نهایی وارد مرحله پیش تولید و تولید شود».

گفتنی است پرچمدار عشق در دو قالب تله فیلم و سریال به تهیه کنندگی محسن شایانفر توسط شبکه جهانی سحر و با همکاری شبکه تلویزیونی Hilal Tv ترکیه تولید می‌شود و به زندگی و شخصیت مصعب بن عمیر از صحابی عالیقدر پیامبر(ص) و تأثیر وی به عنوان نخستین معلم قرآن و مبلغ مذهبی صدر اسلام بر روند گسترش دعوت این دین آسمانی در جزیره العرب می‌پردازد.

طبق پیش بینی‌های به عمل آمده تولید هر دو پروژه تاریخی پرچمدار عشق و جلال الدین از ابتدای سال 1388 وارد فاز اجرایی خواهند شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین