کد خبر: ۸۵۱۹۴
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۰:۱۵

طراحی صدای «صبح روز هفتم» به شیوه SR

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: طراحی صدای فیلم سینمایی«صبح روز هفتم» محصول جدید شبکه جهانی سحر به شیوه SR آغاز شد.

به گزارش سرویس هنری آفتاب، با به پایان رسیدن فیلمبرداری فیلم سینمایی «صبح روز هفتم»، طراحی صدای این فیلم از 7 اسفندماه توسط «محمدرضا یوسفی» به شیوه SR آغاز شد.

بنا به گفته محمدرضا یوسفی، طراح صدای فیلم سینمایی «صبح روز هفتم»، این شیوه از صداگذاری گونه‌ای از پخش صدای فراگیر(سراند) محسوب می‌شود و علت استفاده از این تکنیک فراهم آوردن شرایط حضور بیننده در سالن سینما در فضایی هر چه ملموس‌تر و نزدیک‌تر به فضای صوتی فیلم است.

وی اضافه کرد: «در طراحی صدای فیلم «صبح روز هفتم» به جهت تکرار اتفاقاتی که برای شخصیت اول داستان رخ می‌دهد می‌بایست اتفاقات صوتی به نوعی طراحی شود که حوادث قابل پیش‌بینی نبوده و حتی در مواردی صدا ذهن بیننده را به گونه‌ای در خلاف جهت تصوراتش سوق دهد و در لحظاتی نیز تصاویری را مشاهده نماید که با پیش‌آگاهی صوتی‌اش متفاوت باشد در واقع با این تمهید، فیلم نه تنها موجب خستگی و دلزدگی بیننده نمی‌شود بلکه هر بار ذهن او را درگیر سکانس‌های بعدی و گره‌گشایی‌های قصه می‌نماید».

گفتنی است فیلم سینمایی «صبح روز هفتم» به کارگردانی سید «مسعود اطیابی» و تهیه‌کنندگی «صدرا عبداللهی» در شبکه جهانی سحر و با مشارکت بخش خصوصی در دست تهیه است و داستان آن حکایت‌گر مقطعی از زندگی جوانی است به نام سیروس(شهرام حقیقت‌دوست) كه به تازگی از زندان آزاد شده اما خانواده‌اش دیگر پذیرای او نیستند. قهرمان داستان به ناچار مجبور به اقامت در یک مسافرخانه است. مسافرخانه‌ای که، آدم‌هایش و اتفاقات عجیب و غریبی كه برای سیروس در داخل و بیرون آن رخ می‌دهد، محمل سفر درونی شخصیت اصلی «صبح روز هفتم» است.

در حال حاضر مراحل تدوین فیلم به اتمام رسیده و بخش‌های عمده‌ای از موسیقی متن آن نیز انجام و مابقی همزمان با طراحی صدای فیلم که توسط «محمدرضا یوسفی» در حال انجام است، ساخته خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین