کد خبر: ۸۶۲۶۴۵
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۰

مصرف این غذا‌ها عامل اصلی بروز سرطان

آکریل آمید موجود در غذای سوخته علاوه بر افزایش سرطان‌های روده و مثانه به سیستم عصبی آسیب زده و موجب ناباروری مردان می‌شود.
مصرف این غذا‌ها عامل اصلی بروز سرطان
آفتاب‌‌نیوز :

محمد شاطرپور اعلام کرد: محققان به این نتیجه رسیده‌اند که مصرف غذای سوخته خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد؛ این موضوع تا حد زیادی به دلیل شکل‌گیری ماده‌ای به نام آکریل آمید است که هنگام پخت غذا در درجه حرارت بالا ایجاد می‌شود. 

وی افزود: ماده آکریل آمید در بعضی غذا‌ها مثل غلات، چیپس، سیب‌زمینی و سایر غذا‌های حاوی نشاسته، قهوه، بیسکویت، نان برشته، گوشت کبابی و سیب‌زمینی کبابی وجود دارد.

این کارشناس سم شناسی درخصوص عوارض خطرناک مصرف غذای سوخته گفت: آکریل آمید سبب آسیب به DNA شده و در نتیجه احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد. 

وی افزود: آکریل آمید موجود در غذای سوخته علاوه بر افزایش سرطان‌های روده و مثانه به سیستم عصبی آسیب زده و موجب ناباروری مردان می‌شود.

شاطرپور با بیان اینکه آکریل آمید در گوشت، محصولات لبنی و غذا‌های دریایی یا غذا‌های خام و گیاهی وجود ندارد، اظهارداشت: آب پز و بخارپز کردن غذا معمولا سبب شکل‌گیری این ماده نمی‌شود.

وی از شهروندان درخواست کرد برای حفظ سلامت خود و خانواده، غذا‌ها را کمتر سرخ کنند ضمن اینکه از مصرف غذا‌های آماده تاحد امکان خودداری و بیشتر از غذا‌های سالم خانگی استفاده کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین