کد خبر: ۸۷۸۲۱۰
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴

افزایش بیماران قلبی و ریوی در اصفهان بخاطر آلودگی هوا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از افزایش ۱۸ درصدی مراجعه بیماران قلبی و ۱۲ درصدی مراجعه بیماران ریوی به مراکز درمانی اصفهان خبر داد.
افزایش بیماران قلبی و ریوی در اصفهان بخاطر آلودگی هوا
آفتاب‌‌نیوز :

حمید گله داری بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پایداری جوی طی یک هفته گذشته منجر به تشدید آلاینده‌ها و در نهایت افزایش مراجعات به مراکز درمانی شده است.

وی افزود: بر این اساس از جمعه هفته گذشته تا امروز شاهد افزایش ۱۸ درصدی مراجعات بیماران قلبی و ۱۲ درصدی بیماران ریوی در مراکز درمانی استان هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه متأسفانه بسیاری از شهروندان نسبت به سلامتی خود در زمان تشدید آلاینده‌ها بی توجه هستند، ادامه داد: برخی از افراد یا باور ندارند و یا نمی‌خواهند قبول کنند این آلودگی می‌تواند عامل بسیاری از بیماری‌ها به ویژه سرطان شود.

وی با بیان اینکه کمیته اضطرار آلودگی هوا وظیفه اعمال محدودیت و ممنوعیت منابع آلاینده را بر عهده دارد، اضافه کرد: از سویی نیز کاهش مواجهه مردم با آلودگی دلیل اعمال تعطیلی مراکز آموزشی و ادارات است.

گله‌داری با بیان اینکه ما در اعمال تعطیلی‌ها، تعطیلی مراکز تفریحی و رفاهی را نیز پیشنهاد می‌دهیم، گفت: این در حالی است که روز گذشته حجم زیادی از ترافیک شهری به دلیل نیم بها بودن بلیط سینما و مراجعه شهروندان به سینما‌ها بود.

وی تاکید کرد: شهروندان در زمان اعمال تعطیلی یا باید از شهر خارج شوند و یا از منزل خارج نشوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین