کد خبر: ۸۹۳۹۸۶
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶

حدود ۸۰ درصد خانم‌ها دچار کمبود این ویتامین هستند

متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده ۸۰ درصد از جمعیت خانم‌ها و ۷۵ درصد مردان در کشور دچار کمبود ویتامین دی هستند بنابراین توصیه می‌شود این ویتامین به صورت دوره‌ای استفاده شود.
حدود ۸۰ درصد خانم‌ها دچار کمبود این ویتامین هستند
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر عبدالرضا نورزوی، با اشاره به اینکه برای دریافت ریز مغذی‌ها بهتر است که از منابع طبیعی این نیاز تامین شود، خاطر نشان کرد: نوع خوراکی ویتامین دی اثر بخشی بیشتر دارد، و باید هر دو هفته تا یک ماه این ویتامین مصرف شود و برای افرادی که ویتامین دی پایین دارند مصرف روزانه با دز مشخص تجویز می‌شود. 

متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه دندان‌های پوسیده نشان دهنده کمبود کلسیم و ویتامین دی است، تصریح کرد: آهن یکی از ریز مغذی‌های مهم بدن است که برای خون سازی نیاز به این ریز مغذی وجود دارد، اما مصرف زیاد آن موجب اکسید شدن در بدن می‌شود و مضراتی دارد.

متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه برای افرادی که دچار کم خونی ناشی از فقر آهن هستند مصرف آهن توصیه می‌شود، بیان کرد: نحوه مصرف مکمل‌ها برای ورزشکاران حرفه‌ای باید زیر نظر پزشک باشد، البته مصرف مکمل‌هایی که حاوی مواد و هورمون استروئیدی برای چربی سوزی و عضله سازی هستند تحت هیچ شرایطی توصیه نمی‌شود.

دکتر نوروزی با اشاره به اینکه یک ورزشکار حداقل ۷۵۰ گرم میوه و سبزیجات در روز باید مصرف کند، اما در کنار آن می‌تواند از مولتی ویتامین‌های معمول نیز بهره ببرد، گفت: سبزیجات و میوه‌های قرمز رنگ حاوی ویتامین آ و انتی اکسیدان هستند که برای سبد غذایی عموم مردم و ورزشکاران بهترین گزینه محسوب می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین