کد خبر: ۸۹۵۵۷۱
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۱
تبلیغات

۱۰ روش تشخیص ساعت کاسیو اصل از فیک

یکی از راه هایی که تشخیص ساعت کاسیو اصل از فیک را برای ما راحت می کند توجه به وزن این نوع ساعت می باشد. اکثر ساعت های برند کاسیو از وزن بالایی برخوردار هستند. شماره ها و عقربه های این ساعت ها شب تاب بوده و در زمان تاریکی هوا از خود نور ساطع می کنند. همچنین ساعت های اصلی کاسیو کد هایی دارند که در قسمت پشت قاب ساعت، دفترچه ی راهنمای ساعت و کارت گارانتی آن نوشته شده است.
۱۰ روش تشخیص ساعت کاسیو اصل از فیک
آفتاب‌‌نیوز :

شاید شما هم هنگام خرید ساعت بچه گانه یا ساعت کاسیو با این تردید روبرو شده باشید که آیا ساعت اصل است یا فیک. یکی از چالش‌هایی که همواره خریداران ساعت کاسیو با آن روبرو هستند تشخیص ساعت کاسیو اصل از فیک است. ساعت کاسیو یکی از مشهورترین برند‌های تولید ساعت مچی در جهان به شمار می‌رود. یکی از دلایل معروفیت این شرکت خوش نام ژاپنی طراحی و تولید ساعت‌های زیبا، منحصر به فرد و مستحکم برای همه افراد در همه سنین است. همین امر نیز سبب محبوبیت کاسیو در میان آحاد مردم جهان شده است.

نکات مهم برای تشخیص ساعت کاسیو اصل از فیک

شاید تاکنون برای شما هم پیش آمده است که قصد خرید و قیمت ساعت مچی را داشته اید، اما هنگام خرید استرس این را داشته اید که آیا ساعت مورد نظر اصل است یا خیر. البته شما نیز حق دارید که نگران باشید، زیرا امروزه افراد سودجو همواره در تلاشند تا با تولید محصولات فیک با قیمت ارزان‌تر سود کنند و این امر سبب شده است که تشخیص ساعت اصل از فیک کار بس دشواری باشد.

ما در این متن در تلاش هستیم تا چندین راه تشخیص ساعت اصل کاسیو از فیک را به شما نشان دهیم تا هنگام خرید ساعت با خیالی راحت اقدام به خرید کنید و ساعت اصل را در دست داشته باشید.

وزن ساعت‌های کاسیو

یکی از راه‌هایی که تشخیص ساعت کاسیو اصل از فیک را برای ما راحت می‌کند توجه به وزن این نوع ساعت می‌باشد. اکثر ساعت‌های برند کاسیو از وزن بالایی برخوردار هستند. اما این را هم باید بگوییم که وزن ملاک قابل اتکایی نیست، زیرا برخی ساعت‌های برند کاسیو از وزن بسیار پایینی برخوردار هستند؛ بنابراین برای خرید ساعت کاسیو بهتر است که به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید. یا شما می‌توانید به سایت شرکت کاسیو مراجعه کرده و وزن و مشخصات ساعت موردنظر خود را بررسی کنید تا هنگام خرید این موارد را چک کنید. اگر وزن ساعتی که مایل به خرید آن هستید از وزن درج شده در سایت شرکت کمتر بود باید به اصل بودن ساعت شک کنید

توجه به کد‌های حک شده بر روی ساعت کاسیو

از روش‌های شناخت ساعت کاسیو اصل از فیک توجه به کد‌هایی است که بر روی ساعت حکاکی شده است. ساعت‌های اصلی کاسیو کد‌هایی دارند که در قسمت پشت قاب ساعت، دفترچه‌ی راهنمای ساعت و کارت گارانتی آن نوشته شده است؛ لذا بهتر است هنگام خرید ساعت کاسیو به کد‌های حکاکی شده بر روی ساعت توجه ویژه‌ای داشته باشید و اگر این کد‌ها با هم مطابقت نداشتند از خرید این ساعت خودداری کنید.

حک نام کاسیو برای تشخیص ساعت کاسیو اصل از فیک

این نکته مهم را در نظر داشته باشید که یکی دیگر از روش‌های تشخیص ساعت کاسیو اصل از فیک این است که بر روی ساعت‌های اصلی این برند حداقل دو بار نام برند کاسیو حک گردیده است.

جا‌هایی که نام برند کاسیو نوشته می‌شود، یکی در داخل صفحه نمایش آن است و دیگری در قسمت پشت قاب ساعت است؛ بنابراین در هنگام خرید حتما به این قسمت‌ها دقت کنید تا ساعت اصلی کاسیو را خریداری نمایید.

شب نما بودن ساعت‌های کاسیو

یکی از دیگر از راه‌های تشخیص ساعت کاسیو اصل از تقلبی این است که ساعت‌های اصلی کاسیو شب نما هستند. شماره‌ها و عقربه‌های این ساعت‌ها شب تاب بوده و در زمان تاریکی هوا از خود نور ساطع می‌کنند.

باید این نکته را ذکر نمود که این قابلیت تنها در ساعت‌هایی وجود دارد که دارای عقربه‌هایی سفید رنگ هستند؛ بنابراین در هنگام خرید ساعت مچی کاسیو دقت نمایید که اگر ساعت دارای عقربه‌ای واضح و مشخص نبود، ساعت تقلبی و فیک است. همچنین رنگ قسمت انتهایی عقربه‌های ساعت اصلی کاسیو یا یکدیگر فرق دارد، اما در ساعت‌های فیک رنگ همه عقربه‌ها یکی است.

توجه به قیمت ساعت

همانطور که می‌دانیم همواره از گذشته تاکنون قیمت پایین محصول یکی از نشانه‌های تقلبی بودن ساعت است. یکی از شیوه‌های تشخیص ساعت کاسیو اصل از نمونه تقلبی آن توجه به قیمت ساعت است. ساعت کاسیو اصلی با توجه به امکانات و کیفیت آن همیشه قیمت بالایی دارد، اما ساعت‌های تقلبی با قیمت پایین تری به فروش می‌رسند.

۱۰ روش تشخیص ساعت کاسیو اصل از فیک

توجه به زبان دفترچه راهنمای ساعت

دقت به دفترچه راهنمای ساعت یکی از راه‌های شناخت ساعت کاسیو اصل است. ساعت‌های برند کاسیو دفترچه‌هایی به همراه دارند که مشخصات ساعت و شیوه استفاده کردن از ساعت در آن‌ها توضیح داده شده است.

اغلب دفترچه راهنمای ساعت‌های کاسیو اصل به چند زبان رسمی در جهان نوشته شده اند؛ این در حالی است که دفترچه راهنما در ساعت‌های تقلبی فقط به یک زبان نوشته شده اند؛ بنابراین در هنگام خرید ساعت کاسیو این نکته را نیز در نظر داشته باشد تا بتوانید ساعت اصلی را از تقلبی بشناسید.

کیفیت ساخت ساعت

ساعت‌های کاسیو همواره از کیفیت بالایی برخوردارند. پیچ‌های به کار رفته در ساعت اصلی درشت هستند و در عمق ساعت به کار رفته اند. اما در ساعت‌های تقلبی این پیچ‌ها بر روی سطح ساعت قرار گرفته اند.

 ساعت‌های اصل هیچ صدایی ندارند. همچنین این ساعت بدون لرزش هستند. این مورد در ساعت‌های فیک بر عکس است و ساعت‌های تقلبی کیفیت پایین، دقت کم ولرزش دارند؛ بنابراین در هنگام خرید با دقت ساعت را از نظر کیفیت ساخت و مقاومت آن بررسی نمایید.

۱۰ روش تشخیص ساعت کاسیو اصل از فیک

توجه به امکانات و قابلیت‌های ساعت

یکی از مواردی که هنگام خرید ساعت باید به آن توجه داشته باشید این است که ساعت‌های کاسیو دارای امکانات و قابلیت‌های منحصر به فردی هستند که شما این امکانات را در ساعت‌های تقلبی پیدا نمی‌کنید. چرا که نمونه‌های تقلبی هیچگاه قابلیت‌های ساعت‌های اصلی کاسیو را ندارند. به عنوان مثال یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد ساعت کاسیو خاصیت ضد آب بودن آن هاست که ساعت‌های تقلبی چنین قابلیتی ندارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین