کد خبر: ۸۹۵۹۳۱
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹
تبلیغات

خرید سوغاتی از مشهد، نگین خراسان، سفری به سرزمین زعفران و زرشک

می‌توان گفت که مشهد پایتخت زعفران، زرشک و نبات‌های بی نظیری است که در ایران و سراسر دنیا مشهور است. زعفران، طلای سرخ، مشهورترین سوغاتی مشهد است که به دلیل عطر و طعم بی نظیر و خواص فراوانی که دارد، از محبوبیت بالایی برخوردار است. زعفران مشهد در انواع مختلف مانند زعفران نگین، زعفران سرگل و زعفران پوشال موجود است.
خرید سوغاتی از مشهد، نگین خراسان، سفری به سرزمین زعفران و زرشک
آفتاب‌‌نیوز :

مشهد، پایتخت معنوی ایران، در شمال شرق کشورمان، به دلیل وجود بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) و جاذبه‌های مذهبی و گردشگری متعدد، سالانه پذیرای خیل عظیمی از زائران و گردشگران از سراسر ایران و جهان است. بسیاری از گردشگران پس از سفر به نقاط دیگر کشور مخصوصا اصفهان، برای مقصد بعدی خود، مشهد را انتخاب می‌کنند. به همین دلیل پیدا کردن بلیط اصفهان مشهد اقتصادی و با زمان مناسب بسیار مهم است تا تجربه یک سفر عالی را برای مسافران به ارمغان بیاورد.

شهر مشهد علاوه بر زیارت و معنویت، فرصتی برای تجربه طعم‌های بی نظیر و خرید سوغاتی‌های منحصر به فرد و خاطره انگیز را فراهم می‌کند. در این مطلب، به معرفی تعدادی از مشهورترین سوغاتی‌های مشهد می‌پردازیم. در هر شهری از ایران که هستید، با خرید بلیط هواپیما اصفهان مشهد، تهران مشهد و ... به این شهر زیبا سفر کنید.

زعفران مشهد‌

می‌توان گفت که مشهد پایتخت زعفران، زرشک و نبات‌های بی نظیری است که در ایران و سراسر دنیا مشهور است. زعفران، طلای سرخ، مشهورترین سوغاتی مشهد است که به دلیل عطر و طعم بی نظیر و خواص فراوانی که دارد، از محبوبیت بالایی برخوردار است. زعفران مشهد در انواع مختلف مانند زعفران نگین، زعفران سرگل و زعفران پوشال موجود است.

انواع زعفران

زعفران نگین: این نوع زعفران مرغوب‌ترین نوع زعفران است که دارای بالاترین کیفیت، عطر و طعم است. زعفران نگین مشهدی مرغوب‌ترین نوع زعفران در جهان است. این زعفران از رشته‌های کلاله زعفران تهیه می‌شود که با دست چیده شده، سپس رشته‌ها خشک می‌شوند و زعفران با کیفیت بالا به دست می‌آید. زعفران نگین را می‌توانید به عنوان یک سوغاتی نفیس و ارزشمند برای عزیزانتان تهیه کنید.

زعفران سرگل: از کیفیت و عطر و طعم بالایی برخوردار است و قیمت آن نسبت به زعفران نگین مناسب‌تر است. زعفران سرگل را می‌توانید برای مصارف مختلف مانند دم کردن چای زعفران و پخت غذا استفاده کنید.

زعفران پوشال: ارزان‌ترین نوع زعفران است و برای مصارف مختلف مانند رنگ دهی به غذا و تهیه دمنوش زعفران مناسب است.

زرشک سوغاتی محبوب مشهد

زرشک، از دیگر سوغاتی‌های محبوب مشهد است که به دلیل طعم ترش و ملس و خواص فراوانی که دارد، در بین مردم از محبوبیت بالایی برخوردار است. زرشک مشهد در انواع مختلف مانند زرشک پفکی، زرشک دانه اناری و زرشک بی دانه موجود است.

انواع زرشک

زرشک پفکی: به دلیل ظاهر پفکی و طعم ترش و ملس، از محبوبیت بالایی برخوردار است. زرشک پفکی را می‌توانید به عنوان یک میان وعده سالم و مقوی میل کنید.

زرشک دانه اناری: به دلیل دانه‌های درشت و طعم ترش، برای پخت غذا مانند خورشت زرشک و مرغ استفاده می‌شود. این زرشک، سرشار از ویتامین C، آنتی اکسیدان و فیبر است و خواص بسیاری برای سلامتی دارد. از جمله: تقویت سیستم ایمنی بدن، سلامت قلب و عروق، تنظیم فشار خون، هضم غذا، درمان اسهال و یبوست و همچنین کاهش درد مفاصل و غیره.

زرشک دانه اناری را می‌توانید در پخت غذاها، تهیه دسر‌ها و به عنوان میان وعده استفاده کنید. هنگام خرید زرشک دانه اناری، به رنگ قرمز و دانه‌های درشت و گوشتی آن توجه کنید.

زرشک بی دانه: زرشک بی دانه، همانطور که از نامش پیداست، دانه‌های جداگانه‌ای ندارد و به صورت خوشه‌ای عرضه می‌شود. رنگ این نوع زرشک، قرمز مایل به قهوه‌ای است و دانه‌های آن درشت و گوشتی هستند. طعم زرشک بی دانه مشهدی، ترش و ملس است و عطر و بوی دل انگیزی دارد. این نوع زرشک برای مصارف مختلف مانند تهیه سس زرشک و دسر زرشک مناسب است.

خرید سوغاتی از مشهد، نگین خراسان، سفری به سرزمین زعفران و زرشک

نبات سوغاتی مشهد

نبات، از جمله سوغاتی‌های سنتی مشهد است که در طعم‌ها و رنگ‌های مختلف مانند نبات زعفرانی، نبات شاخه‌ای و نبات چوبی موجود است. نبات را می‌توانید به عنوان یک سوغاتی خوشمزه و مجلسی برای عزیزانتان تهیه کنید.

انواع نبات مشهدی

نبات زعفرانی: یکی از بهترین و خوش طعم‌ترین سوغات‌های شهر مشهد، نبات زعفرانی است. این نبات با ترکیب نبات و زعفران اعلای مشهدی به دست می‌آید که یک طعم بی نظیر را برای شما به ارمغان می‌آورد. این نبات پرطرفدار مشهدی، با استفاده از زعفران و شکر تهیه می‌شود و طعم و عطر بی نظیری دارد. نبات زعفرانی را می‌توانید به عنوان یک سوغاتی نفیس و ارزشمند برای عزیزانتان تهیه کنید.

نبات شاخه‌ای: این نوع نبات به صورت شاخه‌ای و در طعم‌های مختلف مانند نبات ساده، نبات زعفرانی و نبات لیمویی موجود است. نبات شاخه‌ای به عنوان یک میان وعده سالم و مقوی مورد استفاده قرار می‌گیرد. هنگام خرید نبات شاخه ای، به کیفیت شکر و بلور‌های آن توجه کنید. این نوع نبات، به عنوان یک محصول صادراتی، به کشور‌های مختلف جهان صادر می‌شود.

خرید سوغاتی از مشهد، نگین خراسان، سفری به سرزمین زعفران و زرشک

سجوق و حلوا

سجوق و حلوا، از جمله شیرینی‌های سنتی مشهد هستند که با استفاده از آرد، شکر، زعفران و مغز‌های مختلف تهیه می‌شوند. این دو شیرینی سنتی و اصیل مشهد، از دیرباز زینت بخش سفره‌های ایرانیان بوده و به عنوان سوغاتی محبوب مشهد، طعمی خاطره انگیز را به ارمغان می‌آورند.

سجوق: با استفاده از شیره انگور، آرد و مغز‌های مختلف مانند گردو، بادام و پسته تهیه می‌شود این نوع شیرینی طعمی شیرین و طبعی گرم دارد. همچنین از سجوق به عنوان یک میان وعده سالم و مقوی و درمان کم خونی و ضعف جسمانی نیز استفاده می‌شود.

حلوای مشهدی: این نوع حلوا با استفاده از آرد، شکر، زعفران، گلاب و روغن تهیه می‌شود. حلوای مشهدی در انواع مختلف مانند حلوا ارده، حلوا زعفرانی و حلوا مجلسی موجود است. این حلوا طعمی شیرین و طبعی گرم دارد و به عنوان یک دسر سنتی و خوشمزه سرو می‌شود. همچنین در تقویت حافظه و افزایش تمرکز نیز مفید است.

بلیط خود را سریع و ارزان بخرید!

سایت فلای تودی یکی از بهترین سایت‌ها برای تهیه بلیط است. اگر قصد سفر به شهر زیبای مشهد را دارید، سایت فلای تودی با معرفی بهترین و اقتصادی‌ترین بلیط‌ها مانند بلیط اصفهان مشهد، تهران مشهد و ... به شما کمک می‌کند در کمترین زمان بهترین و اقتصادی‌ترین بلیط‌ها را پیدا کنید و تجربه یک سفر عالی را داشته باشید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین