کد خبر: ۹۴۵۵۹
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۳:۵۰
دبیرکل حزب مردم‌سالاری مطرح کرد

پیشنهاد کواکبیان برای عفو فعالان سیاسی در دهه فجر

براساس اصل 110 قانون اساسی تخفیف مجازات یا عفو محکومین توسط رئیس قوه قضائیه انجام می‌شود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب - سرویس سیاسی: دبیرکل حزب مردم‌سالاری از درخواستش از ریاست قوه قضائیه برای عفو روزنامه‌نگاران، فعالان سیاسی و اساتید دانشگاهیان به مناسبت 22 بهمن خبر داد.

مصطفی کواکبیان نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: براساس اصل 110 قانون اساسی در این چند سال تخفیف مجازات و یا عفو محکومین دستگاه قضا توسط رئیس قوه قضائیه انجام می‌شود و معمولا مقام معظم رهبری با این درخواست موافقت می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: درخواست دارم هرچه سریع‌تر به پرونده فعالان سیاسی حوادث پس از انتخابات رسیدگی شود و کسانی که پرونده آنها در مرحله تجدیدنظر قرار دارد نیز هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود و کسانی که محکومیت قطعی پیدا کرده‌اند در لیست 22 بهمن برای تقاضای عفو از سوی رهبری قرار گیرند.

عضو فراکسیون خط امام(ره) مجلس شورای اسلامی افزود: منظور من افراد برانداز و اغتشاشگر نیست بلکه افرادی که از احزاب سیاسی، اساتید دانشگاه و روزنامه‌نگاران در زندان به سر می‌برند در لیست قوه قضائیه قرار گیرند تا مورد عفو رهبری در 22 بهمن قرار گیرند.

این نماینده مجلس در پایان گفت: بی‌شک همه افراد امسال در راهپیمایی 22 بهمن به شکل متحد در کنار یکدیگر شعارهای اساسی انقلاب را سر خواهند داد.

وی خواستار شد کسانی که شعارها و میکروفون‌ها را در 22 بهمن هدایت می‌کنند شعارهای وحدت‌آمیز و در راستای یکپارچگی ارائه دهند و چنانچه در ایام انتخابات یک گروه رنگ قرمز و دیگری رنگ آبی داشت در یوم‌الله 22 بهمن همگی به رنگ تیم ملی در آیند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۸۸/۱۱/۱۳
0
0
رییس قوه قضاییه در این مورد کاره ای نیست و محافل دیگری در این مورد تصمیم گیرند والا امثال فرزند شهید بهشتی بدون دلیل دستگیر نمی شدند . چطور دکتر کواکبیان چنین مساله را متوجه نشده اند !!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۰ - ۱۳۸۸/۱۱/۱۵
0
0
بسیار پیشنهاد نا پخته و بی جایی است . جناب کواکبیان اول بفرمایند ببینیم جرم این آقایان پیست تا بهد تقاضای عف کنیم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین