کد خبر: ۹۴۵۶۲
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۴:۰۷
وزیر علوم اعلام کرد

استخدام استادان و بورسیه دانشجویان مشروط به التزام عملی به ولایت فقیه است

هدف ما کسب علم و دانش همراه با معنویت و اخلاق است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر علوم با اشاره به حساست غرب به هولوکاست استدلال کرد که در ایران هم باید ما به موضوع اعتقاد به ولایت فقیه حساسیت داشته باشیم. وی برای استناد خود به موضوع عدم استخدام کسانی که در مورد هولوکاست صحبت می‌کنند، منبعی را ذکر نکرد و هم‌چنین توضیح نداد که چرا در این زمینه ایران باید از غرب تبعیت کند. 
 
کامران دانشجو وزیر علوم گفت: همان طور که غربی‌ها در استخدام استاد به شرایطی همچون صحبت نکردن درباره هولوکاست پایبند هستند دانشگاه‌های ما نیز برای استخدام اعضای هیئت علمی و بورسیه کردن دانشجویان باید افرادی را انتخاب کنند که به نظام اسلامی اعتقاد و به ولایت فقیه التزام عملی داشته باشند.

وی خطاب به روسای دانشگاهها گفت: برای استخدام اعضای هیئت علمی و بورسیه کردن دانشجویان هیچ مشکلی نداریم لکن باید افرادی انتخاب شوند که به نظام اسلامی اعتقاد و به ولایت فقیه التزام عملی داشته باشند.

وی در خصوص جذب اعضای هیئت علمی گفت: حتی در کشورهای غربی برای استخدام اساتید دانشگاه شرایط متعددی دارند که از جمله آن پایبندی به تفکر لیبرال دموکراسی، تحقیق و صحبت نکردن در مورد هولوکاست و... است. دانشگاه‌های ما قرار است به تعبیر امام (ره) کارخانه آدم‌سازی باشند، بنابراین دانشگاه‌های ما باید افرادی را برای تربیت دانشجویان استخدام کنند که به مبانی ارزشی و اخلاق اسلامی معتقد باشند چون هدف ما کسب علم ودانش همراه با معنویت و اخلاق است.

دانشجو با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها و لزوم تغییر متون دانشگاهی گفت: اساتید دانشگاه‌ها در کنار ارائه نظریات و مکتب های غربی باید نقدهای وارد به آن مکاتب را نیز بگویند و همچنین نظریات اندیشمندان مسلمان را هم عمیقاً بشناسند و هم بازگو کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۸۸/۱۱/۱۳
0
0
از آقای دانشجو بیشتر از اینها انتظاری نیست !!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۸۸/۱۱/۱۳
0
0
التزام به ولایت که لازمه . خدا کنه التزام به دولت دهم بهش اضافه نشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۸۸/۱۱/۱۳
0
0
زمان شاه هم چنین محدودیتهائی وجود نداشت .
بیاد دارم که کتابهای تعلیمات دینی ما توسط دکتر باهنر که بعدا در مقام نخست وزیر شهید شدند نوشته شده بود ، همین آقای ناطق نوری که زمان شاه مبارز بود و زندان رفته در دانشگاه تهران لیسانس گرفته ، یا شهید مفتح و شهید مطهری در زمان شاه در دانشگاه تدریس میکردند .
نمیدانم این چه نوع دیکتاتوری است که طرف باید التزام عملی داشته باشد .
داریم به قهقرا میرویم و دلمان خوش است که حکومت دینی داریم .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین