کد خبر: ۹۴۶۸۱
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۸
مشاور پارلماني رييس مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام :

عسگری: افراطی‌گری برخی مسئولان راه نفوذ دشمن است

نفی خدمات گذشته خواست دشمنان است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب - سرویس سیاسی: مشاور پارلمانی رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: افراطی‌گری به ویژه در برخی از مسوولان راه نفوذی برای دشمن جهت بی‌اعتماد کردن مردم نسبت به نظام و مسوولان نظام است. 

علی عسگری نماینده سابق مجلس در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر این‌که " دشمن‌شناسی باید از روی هوشیاری، بصیرت و شجاعت خواص و نخبگان و در راستای حفظ وحدت کلمه آحاد مردم باشد" گفت: به نظر می‌رسد دشمن از یک راه نفوذ ورود پیدا کرده است و آن راه نفوذ، افراط گرایی، برچسب‌زنی و فضای تهمت است که ریشه در دعواهای سیاسی و مقام‌طلبی عده‌ای در شرایط اخیر داشته است و در چنین شرایطی دشمن هم از فضای تکنولوژی ارتباطات استفاده و یاس و ناامیدی را با برچسب‌زنی به شخصیت‌های اصیل نظام ترویج می‌کند.

وی عملکردها و رفتارهای مسوولان را در بی‌اعتماد شدن یا جلب اعتماد مردم موثر دانست و اظها رکرد: برخی مسوولان به جای آن‌که مسایل تبلیغی را متوجه دفاع در مقابل شیوه‌های تبلیغی دشمن کنند، دچار نوعی نزاع در داخل هستند و این نزاع‌ها هم معمولا مربوط به مسایل نفسانی است، به نظر می‌رسد دشمن هم به گونه‌ای انگیزه‌های نفسانی و مقام‌طلبی برخی‌ را مبنای کار قرار داده و از فضای به وجود آمده سعی کردند، استفاده کنند.

عسگری هم‌چنین از نفی عملکرد و خدمات مدیران گذشته کشور از سوی برخی افراد انتقاد کرد و آن را موجب بی‌اعتماد شدن مردم نسبت به کلیت نظام دانست و گفت: متاسفانه شرایط پس از انتخابات به گونه‌ای با نفی همه تجارب گذشته همراه شد. برخی‌ها در موضع افراطی خود همه خدمات مدیران انقلابی کشور و به خصوص در دوران جنگ ـ که با انواع توطئه‌ها و تحریم‌ها مواجه بودیم ـ را زیر سوال بردند و سعی کردند گذشته را تخریب کنند و تلاش کردند تخریب شخصیت‌های دارای تجربه و تعهد گذشته به ویژه دوران 8 سال دفاع مقدس و پس از آن را مبنا بگیرند تا این‌که خود را اثبات کنند و متاسفانه این کار دشمن شادکن است.

وی برخی از خدمات مدیران گذشته کشور را الگویی برای جهانیان توصیف و تاکید کرد: خدماتی که در گذشته انجام شده حاکی از پیروزی فکری امام و یاران امام بر دشمن جهانی بوده است. اگر امروز شاهدیم که خبرسازی‌هایی علیه چهره‌های موثری نظیر آقای هاشمی رفسنجانی و برخی چهره‌های ارزشمند کشور صورت می‌گیرد برای این است که این‌ها چهره‌ها موثر بوده و هستند و به عنوان یار، شاگرد و همراه برجسته امام و حامی رهبری هستند.

این فعال سیاسی بر لزوم رعایت عدل و انصاف در نقدها، اظهارنظرها و موضع‌گیری‌ها تاکید کرد و گفت: در حال حاضر افراط‌گری مورد امید و طمع دشمن است و این افراط‌گری‌ها ریشه در مسایل نفسانی دارد و اگر بتوانیم از نفسانیات رهایی داشته باشیم هرگز باندگرا و جناح‌محور نخواهیم شد بلکه خدامحوری را مبنای کار خود قرار خواهیم داد و این همان مساله‌ای است که برخی بزرگان نظیر آیت‌الله جوادی آملی در سخنان اخیر خود بر آن تأکید داشته‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین