کد خبر: ۹۵۲۱۲
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۶:۲۴
شهریاری، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با آفتاب؛

نظارت مستقل از دولت در انتخابات اعتماد عمومی را افزايش می‏دهد

هيچ گروهی به دنبال حذف نظارت شورای نگهبان نيست
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمد مهدی شهریاری در گفتگو با خبرنگار آفتاب درخصوص اخبار منتشر شده مبنی بر تصمیم چند شخصیت سیاسی برای حذف نظارت شورای نگهبان در انتخابات اظهارداشت: شورای نگهبان یك نهاد كاملا قانونی است و هیچ طرحی برای بركناری آن وجود ندارد.

وی افزود: این بحث حتی در بین خود نمایندگان مجلس نیز مطرح بود . طبق گفته آقای رضایی پس از نامه آقای پورمحمدی به مقام معظم رهبری برای حل معضل تغییر مداوم قانون انتخابات در دولتها و مجالس در دوره های مختلف و ارجاع آن به تشخیص مصلحت نظام این درخواست رهبر انقلاب از مجمع برای حل این مشكل نشان از عنایت ویژه ایشان به این موضع دارد.

عضو فراكسیون اقلیت مجلس تصریح كرد: بحث انتخابات در كشورهای جهان سوم همواره با مشكل مواجه است و علامت سئوال در چگونگی برگزاری صحیح انتخابات همواره وجود داشته است و این بحث مربوط به جریان اصلاح طلب یا اصولگرا نیست بلكه همه به دنبال این هستند كه برگزاری انتخابات برای نظام چالش به دنبال نداشته باشد.

نماینده بجنورد گفت: رئیس جمهور وزیر كشور را از نزدیكان خود انتخاب می كند و اگر انتخابات درست هم اجرا شود باز برای عده ای با ابهام همراه است بنابراین بهتر است كه این ابهام رفع شود تا شبهه ای ایجاد نگردد.

شهریاری ادامه داد: این به نفع مردم و نظام است زیرا در آن صورت ستادی مستقل از دولت تشكیل می شود كه بی طرفانه بر انتخابات را اجرا و بر آن نظارت خواهد داشت.
وی گفت:بحث حذف شورای نگهبان بحثی كاملا انحرافی است زیرا هیچ گروهی به دنبال این موضوع نیست و آقای شریعتمداری كه در این خصوص اشاراتی داشته است بیشتر برداشت های غایی خود را كه تمایل دارد تا منفذهایی باز شود و این اتفاقات بیفتد را بیان كرده است.

شهریاری افزود: اصل موضوع این است كه یك ستاد انتخابات كه زیر نظر مستقیم دولت نباشد تشكیل شود كه همه هم این موضوع را قبول دارند و بحث تغییر یا اصلاح قانون انتخابات كه مد نظر آقای پورمحمدی بوده است متفاوت از طرح آقای محسن رضایی برای تشكیل كمیسیون ملی انتخابات است.

عضو كمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس تصریح كرد: درصورت وجود نهادی مستقل از دولت برای نظارت بر انتخابات اعتماد مردم افزایش یافته و اعمال نظر دولت در انتخابات كاهش می یابد همچنین هزینه برای نظام هم پایین خواهد آمد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین