کد خبر: ۹۵۲۱۴
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۴
فلاحت پیشه در گفتگو با آفتاب؛

بررسی مجمع تشخیص مصلحت درباره انتخابات، از اختیارات تفویضی مقام معظم رهبری است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حشمت الله فلاحت پيشه عضو كميسيون امنيت ملي وسياست خارجي مجلس لايحه نظام جامع انتخابات كه در وزارت كشور تنظيم شده است را براي تغيير در قانون انتخابات كافي دانست و گفت: همه مباحثي كه مطرح مي شود بايد در قالب اين لايحه باشد.

وي درخصوص تشكيل كميسيون انتخابات نيز افزود: طرح اين مباحث هرچند به افزايش اعتماد عمومي مي انجامد و وجود نواقصي در قانون انتخابات را يادآور مي شود اما نمي تواند مشكل را حل كند.

نماينده اسلام آباد غرب تصريح كرد: معتقدم در زمان برگزاري انتخابات صحبت از تغيير قانون انتخابات به صلاح نيست . هم اكنون طرح نظام جامع انتخابات در وزارت كشور آماده است و دولت بايد هرچه سريع تر آن را به مجلس براي بررسي ارائه دهد تا مشكلاتي كه به نظر گروهها و شخصيت ها در اين قانون وجود دارد برطرف و اصلاح شود.

عضو كميسيون امنيت ملي وسياست خارجي مجلس يادآور شد: طرح مباحثي چون تشكيل كميسيون انتخابات نيز مي تواند در زمان بررسي اين لايحه در مجلس مطرح شود و نمايندگان درخصوص آن پيشنهاد دهند.

وي درخصوص ارجاع نامه حجت الاسلام پورمحمدي مبني بر تدبير و راه حلي براي جلوگيري از تغييرات مكرر قانون انتخابات در دوره هاي مختلف از سوي مقام معظم رهبري به مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز گفت: اين نشان مي دهد كه مقام معظم رهبري نيز در اين مورد از مجمع تشخيص مصلحت نظام نظر مشورتي خواسته اند و اين جزو اختيارات تفويضی است كه به مجمع داده شده است.

فلاحت پيشه خاطرنشان كرد: اگر بحث تغيير قانون انتخابات جدي است بايد لايحه دولت در اين خصوص كه در وزارت كشور آماده شده است به مجلس تقديم شود و هرگونه بحث درخصوص انتخابات در قالب آن لايحه به تصويب برسد .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین