کد خبر: ۹۷۵۸۶
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۸

حسین کاشفی: استراتژی جبهه مشاركت؛ دموكراسی در داخل و صلح در جهان است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حسین كاشفی سخنگوی جبهه مشارکت ایران اسلامی با اشاره به جلسه شورای مركزی این جبهه و مباحث مطرح شده در این جلسه از  ابراز نگرانی اعضای این تشكل نسبت به نوع برخوردهای صورت گرفته در دانشگاه‌ها با دانشگاهیان، اساتید و دانشجویان و گفتگوهای انجام شده در مورد این مسأله خبر داد.

وی اظهار كرد: ما معتقدیم كه باید این فرصت به دانشجویان داده شود كه بتوانند برای ادامه تحصیل و حضور خود در دانشگاه‌ها تلاش كنند؛ چراكه روش‌های تنگ‌نظرانه مانع حضور دانشجوها در دانشگاه می‌شود.

وی بر لزوم حاكمیت چندصدایی در جامعه تاكید كرد و گفت: باید قبول كنیم كه چندصدایی در جامعه حاكم شود؛ چراكه اگر همه یک حرف را بزنند، جز به بیراهه كشاندن كشور و جلوگیری از رشد و توسعه نتیجه دیگری به دنبال نخواهد داشت.

سخنگوی جبهه مشاركت ایران اسلامی هم‌چنین با اشاره به مباحث مربوط به حوزه سیاست خارجی در این جلسه با بیان این‌كه "استراتژی جبهه مشاركت، دموكراسی در داخل و صلح در جهان است" ادامه داد: با توجه به صحبت‌های اخیر آقای اوباما رییس‌جمهور آمریكا در مورد تهدید ایران، این صحبت‌ها مغایر با این استراتژی حزب است؛ چراكه منافع ملی و تمامیت ارضی كشور را به خطر می‌اندازد.

وی خاطرنشان كرد: شورای مركزی این حزب معتقد است كه این قبیل موضع‌گیری‌ها پیش از آن‌كه بر سر اختلاف بین دو دولت باشد،‌ برخورد با یک ملت بزرگ مثل ایران است و انتظار می‌رود كه ایشان هرچه سریع‌تر موضع نادرست خود در رابطه تهدید اتمی ایران را ابطال و از ملت ایران نیز عذرخواهی كند و این قبیل مواضع را كه بر هم زننده صلح جهانی است مطرح نكند.

وی بحث و بررسی در رابطه با قانون انتخابات و قانون احزاب را از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه عنوان كرد و گفت: قرار شد كه كمیته‌های تخصصی جبهه مشاركت بر روی قانون انتخابات و همچنین قانون احزاب كار و در جلسات آتی شورای مركزی نتایج را اعلام كنند تا جمع‌بندی و نظرات خود در این دو مورد را اعلام كنیم.

همچنین سخنگوی حزب مشاركت انتشار خبر انحلال این حزب اصلاح‌طلب قبل از تایید این موضوع و اعلام رسمی آن به حزب را در رسانه‌ها جوسازی و شانتاژ خبر دانست.

حسین كاشفی با بیان اینكه جبهه مشاركت هیچ‌گونه خبر رسمی در خصوص انحلال این حزب دریافت نكرده است گفت: در صورتی كه چنین مسأله‌ای مطرح باشد باید اول به سازمان و حزب اعلام شود و انتشار این موضوع به این شكل در رسانه‌ها چیزی جز جوسازی و شانتاژ خبری نیست.

سخنگوی حزب مشاركت با بیان اینكه برای انحلال یک حزب باید یک‌سرس مراحل طی شود اظهارداشت: بر فرض اینكه چنین درخواستی از سوی كمیسیون ماده 10 احزاب به دادسرا تحویل داده شده باشد طبق قانون برخوردها باید در چارچوب قانون و بر مدار قانون صورت بگیرد.

 طبق قانون احزاب حق دفاع برای هر تشكل و حزبی وجود دارد بنابراین قبل از روشن شدن مسائل، درج خبر انحلال در رسانه‌ها بیانگر مقاصد خاص آنهاست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین