کد خبر: ۹۸۰۵۱
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۲۲:۳۶
در نشست خبری جامعه اسلامی مهندسین

باهنر: جریان اصلاح‌طلبی با زندان رفتن یک نفر از بین نمی‌رود

هیچ اجباری برای حمایت از احمدی‌نژاد احساس نمی‌کنیم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمدرضا باهنر، نایب‌رئیس‌ مجلس شورای اسلامی از سران دو حزب مشارکت و مجاهدین انقلاب اسلامی خواست که در قوه قضاییه از خود دفاع کنند. 

محمدرضا باهنر، در نشست خبری که در جامعه اسلامی مهندسین برگزار شد، در مورد درخواست برخی جریان‌ها برای انحلال جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، گفت: تعطیل شدن دو حزب مشارکت و سازمان مجاهدین به معنای تعطیلی فعالیت اصلاح‌طلبان نیست. اگر کسی تصور کند جریان اصلاح‌طلبی با زندان رفتن یک نفر از بین می‌رود، این گونه نیست.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در مورد آزادی و رقابت احزاب، گفت: هنوز فضای عمومی کشور فضای رقابت احزاب نیست و رقابت جناح‌هاست. یعنی در کشور ما جناح‌ها هستند که یا می‌برند یا می‌بازند. البته من این رویه را نمی‌پسندم. باید در کشور چند حزب قدرتمند باشد که هم مردم تکلیف خود را بدانند و نظام بداند که با چه کسی طرف است.

چندی پیش محمود عباس‌زاده مشکینی، دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب  اعلام کرده بود که این کمیسیون خواستار انحلال دو حزب مشارکت و مجاهدین انقلاب اسلامی شده است.

 جبهه مشارکت ایران اسلامی و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران در اعتراض به این تصمیم گفتند که توقیف پروانه حزب مشارکت از نظر حقوقی تعریف شده نیست و این موضوع به معنای توقف فعالیت‌های سیاسی حزب نخواهد بود. آنها گفتند که از حقوق خود دفاع خواهند کرد.

باهنر همچنین در مورد حمایت اجباری اصولگرایان از احمدی‌نژاد گفت: ما هیچ اجباری و فشاری را احساس نمی‌کنیم و  احمدی‌نژاد را در اردوگاه اصول‌گرایان می‌دانیم. وی تاکید کرد که اگر (اصول‌گرایان) مسأله قابل نقدی را از رئیس‌جمهوری ببینند، نقد خواهند کرد.

نایب رئیس مجلس در ارتباط با اعتراض‌ها و ناآرامی‌های سیاسی بعد از جریان انتخابات ریاست جمهوری، گفت: معتقدیم از نظر سیاسی و تصمیم‌گیری، فتنه تمام شده است؛ اینکه عده‌ای بخواهند که مجلس، دولت و قوه قضاییه، فضای فتنه‌انگیزی را در فضای عمومی کشور ادامه دهد، تلقی درستی نیست.  

باهنر در مورد انتخابات گفت: چون هر سال یک انتخابات داریم، پیش‌لرزه‌ها و پس‌لرزه‌های آن در طول یک سال ادامه دارد. این مسأله در امور اجرایی تاثیر می‌گذارد که هزینه سنگینی برای کشور دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۸۹/۰۲/۰۳
0
0
آقای باهنر در اغلب سوالات مخصوصا سوالاتی که در مورد محدودیت احزاب اصلاح طلب و توقیف نشریاتشان پرسیده شده بود فرافکنی کرده و به نوعی از اصل سوال فرار کرده و یک سری کلی گویی را مطرح کردند.
... اما به هر حال از طیف اصولگرایان تندرو خیلی بهترند باز یک کمی انصاف دارند.
درود بر اصلاحات
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین