کد خبر: ۹۸۰۸۶
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۹

شهربانو امانی: اکثریت اعضای خانه احزاب از برخورد با جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب متاسف هستند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شهربانو امانی سخنگوی خانه احزاب در پاسخ به سوالی در خصوص تصمیمات جدید خانه احزاب، به مورد جلسه شورای مرکزی این نهاد مدنی اشاره کرد و با بیان اینکه این جلسه با حضور اکثریت اعضا برگزار شد، اظهار داشت: در این جلسه کمیته حقوقی و داوری به ارائه گزارش عملکرد خود پرداخت و انتخابات کمیته مطالعات و تحقیقات نیز برگزار شد و اصغر عفتی به‌عنوان رئیس آن برگزیده شد. 

وی افزود: اکثریت اعضا که دبیران کل احزاب را شامل می‌شود، نسبت به برخورد کمیسیون ماده 10 احزاب با جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اظهار تاسف کردند و آن را باعث تعجب دانستند. 

سخنگوی خانه احزاب با اشاره به پلمپ بودن دفتر حزب اعتمادملی و عدم برخورداری اکثر احزاب از ارگان مطبوعاتی، تصریح کرد: مگر احزاب از مردم جدا هستند؟ آنها بر اساس وظیفه ذاتی خود از حقوق مردم دفاع می‌کنند و کمیسیون ماده 10 احزاب هم باید از آنها حمایت کند، به‌خصوص اینکه در چند ماه آینده بحث انتخابات شوراها مطرح است. 

امانی با اشاره به اعلام آمادگی خانه احزاب برای مشارکت در اصلاح قانون احزاب، گفت: تاکنون توجهی به این پیشنهاد همکاری نشده است، در حالی که وقتی اصل 44 قانون اساسی تصدی‌گری‌ها را به بخش خصوصی واگذار می‌کند، فرصت مغتنمی است تا وزارت کشور مسئولیت بیشتری را در زمینه اصلاح قانون احزاب به خانه احزاب بدهد تا هم رضایت حاکمیت جلب شود و هم اینکه واگذاری تصدی‌گری‌ها پیگیری شود. 

وی اظهار امیدواری کرد تا در آینده نزدیک همکاری وزارت کشور و کمیسیون ماده 10 با احزاب بیشتر شود و انتظار می‌رود خانه احزاب به عنوان زبان بخش مهمی از جامعه بتواند سخنان خود را بیان کند
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین