کد خبر: ۹۹۱۰۷
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۰۹:۰۱

5 ماده اصلی غذايی موثر در ابتلا به سرطان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: هات‌داگ، گوشت‌ فرآوری شده، دونات‌ (پيراشكی)، سيب زمينی سرخ كرده و چيپس‌ها بخشی از غذاهايی هستند كه زمينه ابتلا به سرطان را ايجاد می‌كنند.

پنج عامل غذايی موثر در سرطان عبارتند از:

1- هات داگ (سوسيس):

اين ماده غذايی، حاوی مقدار زيادی نيترات است و انجمن پيشگيری از سرطان توصيه كرده،‌ كودكان بيش از 12 هات داگ (سوسيس) در ماه نخورند.

به گزارش همشری آنلاین اگر به خوردن‌هات داگ عادت كرده‌ايد و دست كشيدن از آن برای شما واقعا سخت است، هات داگ‌های بدون نيترات سديم بخريد.

2- گوشت‌های فرآوری شده و ژامبون:

همان‌قدر كه نيترات‌های سديم در هات داگ‌ها شناسايی شده، در ساير گوشت‌های فرآوری شده و ژامبون نيز وجود دارد كه خطر بيماری‌های قلبی را افزايش داده و نيز چربی‌های اشباع شده موجود در اين نوع گوشت‌ها منجر به سرطان خواهد شد.[نکته بهداشتی روز: چربی‌های اشباع‌شده در برابر چربی‌های اشباع‌ ‌نشده]

3- دونات‌ها (پيراشكی‌ها)

دونات‌ها نيز عامل سرطانی هستند، آن‌ها از آرد سفيد، شكر، روغن‌های هيدروژنه كه در دمای بالا سرخ می‌شوند ساخته شده‌اند. دونات‌ها می‌توانند بدترين غذای سرطان‌زا باشند.

4-سيب زمينی سرخ كرده

مانند دونات‌ها، سيب زمينی سرخ كرده نيز به وسيله روغن‌های هيدروژنه و در دمای بالا تهيه می‌شود.

اين ماده غذايی حاوی آكريل آميدهايی هستند كه در خلال فرآيند سرخ شدن تشكيل شده است و به اين ترتيب اين ماده غذايی بايد سرطان سرخ كرده ناميده شود تا سيب زمينی سرخ كرده!

5- چيپس‌ها، بيسكويت‌های كراكر و كلوچه‌ها

حتی آن‌هايی كه روی پاكت‌شان نوشته شده بدون چربی‌های ترانس، عموما حاوی اندكی چربی‌های ترانس هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین