کد خبر: ۹۹۳۹۹
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۳
در جلسه هفتگی جمعیت حامیان ولایت

محسن رضایی: باید اهداف و آرمان‌های جمهوری اسلامی را بازنگری کنیم

در کنار اسلامیت ما، رای و انتخاب مردم هم حایز اهمیت است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه هفتگی جمعیت حامیان ولایت طی سخنانی با بیان اینکه پس از گذشت 30 سال از عمر انقلاب اسلامی هرچندگاهی بحث‌هایی در مورد جمهوری اسلامی پیش کشیده می‌شود اظهارداشت: این امر طبیعی بوده و علت آن این است که یک پدیده، اندیشه جدید و نظام سیاسی نویی در میان نظام‌های سیاسی دیگر شکل گرفته است. 

وی با بیان اینکه قرن بیستم قرن ظهور مکتب‌های سیاسی است به نتایج انتخابات بریتانیا اشاره کرد و گفت: امروز محافظه‌کاران در انگلیس تقریبا جایگزینی حزب کارگر می‌شود و جمهوری اسلامی قبل از آنکه در یک مصاف سیاسی قرار گیرد در یک مبارزه اندیشه‌ای و فکری قرار گرفته است. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: کسانی که سربازان آمریکایی را در عراق و افغانستان و خلیج فارس پشتیبانی می‌کنند افراد هستند که علمای آنها لیبرال‌ها و سوسیال‌دمکرات‌ها هستند. 

وی با اشاره به انواع مبارزه‌های مکاتب سیاسی دنیا با جمهوری اسلامی از جمله جنگ سخت افزاری، ‌کودتاها، حمله هوایی و زمینی و اقدامات خشونت آمیز گفت: کسانی که مبارزات فکری و فلسفی را علیه جمهوری اسلامی برپا کرده‌اند همان نزاع‌های گذشته را نیز ایجاد کردند. 

رضایی گفت: امروز نیز کسانی که تحریم‌های اقتصادی و حوادث سال گذشته را در مبارزه با جمهوری اسلامی ایجاد کردند قدرت‌هایی هستند که قالب کشورهای دنیا را اداره می‌کنند. 

وی با بیان اینکه در نگاه به این فشارها و تحریم‌ها باید همه ابعاد و جنبه‌های آن را دید و تنها به حوادث کوچه و خیابان‌ها و تحریم‌های بانک‌های جهانی بسنده نکرد اظهارداشت: ملت ایران امروز یک نظام سیاسی را از دل اسلام گرفته و آن را پیاده کرده است و سینه خود را در برابر مقابله‌های غرب سپر کرده است. 

رضایی با طرح این سوال که هم‌اکنون ملت ایران به دنبال چیست ؟‌ گفت: آیا با تاسیس جمهوری اسلامی ملت ایران کار خود را تمام شده می‌داند و یا باید گام‌های بعدی را بردارد تا به حالت انفعال کشیده نشود اگر به این مسأله مهم توجه نشود ممکن است حتی بین نیروهای انقلاب نیز صف‌بندی‌های متفاوت شکل بگیرد. 

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد باید در اهداف و آرمان‌های جمهوری اسلامی را با توجه به هزینه‌هایی که داده‌ایم بازنگری کنیم و با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی از دل اسلام و قرآن گرفته شده است اظهارداشت: در کنار اسلامیت ما رای و انتخاب مردم هم حایز اهمیت است اما آن فلسفه‌ای که حتی به رای مردم شکل می‌دهد و اسم مردم‌سالاری دینی را در ایران سازمان می‌دهد تا اراده مردم در جامعه بروز کرده، شکل دولت مردان و انواع دولتمردان و قانون را ایجاد کند آن هم از دل اسلام بیرون آمده است. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: اسلامیت نظام در قالب ولایت‌فقیه در درون حکومت ساری و جاری می‌شود و رای مردم نیز در قالب مردم سالاری دینی در بدنه جمهوری اسلامی ساری و جاری می‌شود؛ جمهوری اسلامی را در واقع این دو چشمه که هر دو از اسلام برداشته شده‌اند جوشان و زنده نگه می‌دارد. 

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی از فلسفه سیاسی اسلام بیرون آمده است و با اشاره به آیاتی از قرآن اظهار داشت: ما یک ولایت الله، یک ولایت نبی، یک ولایت امام داریم و ولایت فقیه نیز در امتداد این ولایت‌ها است که با ابتکار و استمزاج حضرت امام (‹ه) از دل اسلام بوجود آمده و در کنار ولایت امام، ولایت نبی و ولایت الله قرار گرفته است. 

رضایی افزود: ولایت الله، ولایت خاص نبی اسلام، ولایت امام مختص دوازده امام معصوم و ولایت فقیه نیز از ولایت حضرت امام (ره) شروع شده و تا ظهور امام زمان همینطور پیش خواهد رفت. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: این ولایت اولا ولایت الله است و اساسش از اسلام گرفته شده این طور نیست که بگویید ولایت فقیه یک مسأله ساده باشد و اینکه فردی آمده کتابی نوشته بدون آنکه ان پشتوانه فکری و فلسفی داشته باشد ولایت فقیه در امتداد ولایت امام و ولایت الله است. 

وی تصریح کردد: این چیزی است که ملت ایران پس از 100 سال مبارزه از زمان مشروطه تا 22 بهمن به دست آورده است و ولایت فقیه عصاره 100 سال مبارزه اصیل ملت ایران است که وقتی به دنبال انواع مکاتب رفت و دید به نتیجه نمی‌رسد آن را برگزید. 

رضایی با تاکید بر اینکه همه نهادها، دستگاه‌ها و قوای سه گانه باید در چارچوب ولایت فقیه عمل کند اظهار داشت: ولایت فقیه همان نظام سیاسی است که ما آن را در کنار نظام‌های سیاسی دنیا به صحنه آوردیم و ولایت فقیه مصداق عینی یک نظام حکومتی در کشور ما است. 

وی سپس با تشبیه نظام ولایت فقیه به اتوبانی که هم حکومت و هم جامعه در آن حرکت می‌کنند و شخص ولی‌فقیه در مقابل حرکت می‌کنند، اظهار داشت: اگر عده‌ای از این اتوبان بیرون آمده و بخواهند که ما از حکومت حمایت می‌کنیم تنها 50 درصد از حرفشان صحیح است و یا اگر عده‌ای بگویند که ما در این اتوبان حرکت می‌کنیم اما پشت سر ولی‌فقیه حرکت نمی‌کنیم اینان نیز در 50 درصد حاکمیت حرکت می‌کنند در حالی که مهم آن است همه در اتوبان ولایت و همه در پشت سر ولی فقیه حرکت کنیم. 

وی با بیان اینکه ولایت فقیه یعنی فرهنگ برادری، اخلاق، احکام اسلام، ایثارگری اظهار داشت: آرزوی خود ولی فقیه شهادت است برای اینکه خود ایشان بیشتر از دیگران تابع ولایت فقیه است. 

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر رعایت و حفظ شرع، ‌اخلاق، ‌اسلام و دیانت اظهار داشت: همه باید تابع قانون و حکومت باشیم و در چارچوب دولتمردان حرکت کنیم. وقتی رقابت‌ها تمام شد باید همکاری‌ها شروع شود در واقع آن رقابت و این همکاری از دل ولایت فقیه بیرون می‌آید. 

وی تاکید کرد: هم رقابت و هم اعتراضات باید قاعده‌مند باشد. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر ضرورت بصیرت آزادمنشی و معرفت به مبانی اسلام و با بیان اینکه اعتقاد به معاد ضروری است اظهار داشت: جواب خیلی‌ها از تهمت‌ها و تحقیرها را می‌شود نداد زیرا قیامت، خدا و معادی نیز وجود دارد. 

این فرمانده اسبق سپاه پاسداران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان خاطره‌ای از شهید علم الهدی و همچنین فعالیت‌های فکری و اسلامی شهید مطهری و با تاکید بر اینکه امروز بار دیگر نیازمند بازنگری در جمهوری اسلامی و اصول انقلاب هستیم اظهار داشت: جمهوری اسلامی اهداف بسیار بلندتری از تشکیل حکومت دارد که آن اصلاح جامعه اسلامی است بنابراین ما در نیمه راه هستیم. 

وی با تاکید بر ارتقای فرهنگ، ‌اقتصاد، هنر و معیشت مردم و اخلاق در جامعه اسلامی اظهار داشت: باید این موضوعات به نحوی باشد که وقتی توریست‌های بین‌المللی به ایران می‌آیند از حضور در جمهوری اسلامی و از دیدن ادب، متانت، هنر و اقتصاد لذت ببرند به نحوی که خبری از مفاسد اجتماعی و بد اخلاقی‌ها نباشد. 

رضایی در پایان اظهار داشت: حرف اصلی من با بچه‌های انقلاب این است که دشمن می‌خواهد همینجا ما را متوقف کند اما ما بایدگام برداریم و جانانه از جمهوری اسلامی دفاع کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین