کد خبر: ۱۵۲۷۲۷
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۱ - ۲۱:۲۹

واردات خودروهای دست‌دوم آزاد شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس مجمع عالی واردات از مصوب شدن قانونی برای واردات خودروهای خارجی دست دوم و همچنین آغاز دستورالعمل اجرایی آن از اواخر اسفند‌ماه سال گذشته خبر داد.

محمد‌حسین برخوردار در گفت‌وگو با فارس؛ اظهار داشت: دولت مصوب کرده است تا خودروهای دست دوم که تا 3 سال از تاریخ تولید و مصرف آنها گذشته باشد می‌توانند وارد کشور شوند.

وی در واکنش به این سؤال که تعرفه‌‌های خودروهای دست دوم به چه صورتی است اظهار داشت: به ازای هر یک سال سه درصد از تعرفه آنها کاهش می‌یابد.

رئیس مجمع عالی واردات گفت: دستورالعمل اجرایی این مصوبه دولت به گمرکات کشور ابلاغ شده است.

وی افزود: پیش از این نیز خودروهای دست دوم وارد می‌شد اما فقط در گروه خودروهای سنگین بود و هیچ گاه مجوزی برای خودروهای سواری دست دوم داده نشده بود. مصوبه اخیر دولت برای هر دو گروه سواری و سنگین است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۱
0
5
بنده کارمند گمرک هستم. در بخشنامه اعلام شده به سازمان گمرک در مورد واردات خودروی های سبک مستعمل آورده شده که خودرو تا سه سال از ساخت گذشته باشد ولی از لحاظ کارکرد صفر کیلوکتر باشد و در صورتی خودروی کارکرده اجازه واردات دارد که مثلا یک ایرانی خودرو را در آلمان بصورت صفر کیلومترخریداری کرده و از آلمان تا ایران با خودرو رانندگی کرده باشد که در اینصورت کارکرد خودرو ایرادی نخواهد داشت. ضمنا در بخشنامه مذکور هیچ سخنی از 3 درصد کاهش تعرفه به ازائ هر سال کارکرد به میان نیامده.خوهشا شفاف سازی کنید که مردم گرفتار ابهامات نشوند. باتشکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۱
0
1
ایا میشه ماشینی که 4 یا 5 سال هم از تاریخ تولیدش گذشته باشه هم وارد کرد؟؟؟؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین