کد خبر: ۱۰۰۱۶۰
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۰

وزیر کشور: تجمیع انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری قابل اجرا نیست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مصطفی محمدنجار وزیر کشور در مورد تجمیع انتخابات ریاست‌جمهوری با شورای اسلامی شهرهاع گفت: به نظر ما تجمیع انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری قابل اجرا نیست.
 
مصطفی محمد نجار در حاشیه نخستن جلسه شورای اداری استان تهران در سالن آمفی تئاتر برق منطقه‌ای تهران در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه دلایل مخالفت وزارت کشور با تجمیع انتخابات چیست گفت: وزارت کشور دلایل خود را اعلام کرده است و در صورتی که قانون جدیدی در این زمینه تعیین نشود انتخابات را بر اساس قانون فعلی اجرا می‌کنیم.

نجار تاکید کرد: وزارت کشور تابع قانون است اما به نظر ما تجمیع انتخابات ریاست جمهوری با شورای اسلامی شهرها قابل اجرا نیست.

وی ادامه داد: انتخابات ریاست جمهوری شرایط خاص خود را دارد و یک انتخابات ملی است در حالی‌که انتخابات شوراهای اسلامی شهرها یک انتخابات محلی است و بهتر است با دیگر انتخابات‌ها تجمیع شود.

وزیر کشور همچنین در پاسخ به سئوالی مبنی‌بر اینکه نتیجه بررسی اصلاح قانون احزاب از سوی وزارت کشور به کجا انجامید، گفت: کارشناسان وزارت کشور با تشکیل اتاق فکر موضوع اصلاح قانون احزاب را پیگیری می‌کنند و زمانی که به نتیجه مناسبی برسیم در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

پیش از این مسئولان سیاسی وزارت کشور خبر داده بودند که تا پایان اردیبهشت ماه پیشنهادات این وزارت خانه را برای اصلاح قانون احزاب تقدیم مجلس می‌کنند. مجلس طرح اصلاح قانون احزاب را در کمیسیونی ویژه به بررسی گذاشته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین