کد خبر: ۱۰۳۱۱۷
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۸۹ - ۲۱:۳۳

بادامچیان: آقای احمد‌ی‌نژاد بپذیرد که نمی‌توان برخورد سلیقه‌ای در اجرای قانون داشت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اسدالله بادامچیان، نماینده تهران در مجلس هشتم شورای اسلامی با بیان این که مقاومت در برابر اجرای قانون باعث هرج‌و مرج می‌شود، اظهار کرد: آقای احمدی‌نژاد باید بپذیرید که نمی‌توان برخورد سلیقه‌ای در اجرای قانون داشت و چنانچه دولت ایرادی به مصوبات مجلس دارد، باید آن را از مجاری قانونی حل کند و نه با اعمال سلیقه‌های غیرقانونی. 

این عضو ارشد موتلفه اسلامی در گفت‌و گو با روزنامه تهران امروز با بیان این که دولت موظف به اجرای قوانین مصوب مجلس است، گفت: در این زمینه رهبری در دیداری که امسال با نمایندگان مجلس داشتند به زیبایی و قاطعیت در مورد عمل به قوانین مصوب مجلس هشدار دادند.

وی در ادامه افزود: متاسفانه شرایطی که چند هفته گذشته در مورد اجرای قوانین بین دولت و مجلس به وجود آمده است را به هیچ عنوان برای کشور مطلوب نمی‌دانم.

بادامچیان تصریح کرد: در صورتی که دولت بخواهد اصرار بر عدم اجرای قوانین داشته باشد و به صورت سلیقه‌ای قوانین را اجرا کند، مجلس می‌تواند به کمیسیون اصل 90 شکایت کند تا اگر تخلفات دولت در مورد اجرای قوانین در این کمیسیون محرز شود؛ گزارش به هیات رئیسه مجلس فرستاده شود. پس از آن،‌ هیات رئیسه گزارش را برای دولت ارسال کند و اگر توضیحات نهایی دولت قانع کننده نباشد، مقام معظم رهبری در این زمینه به عنوان فصل الخطاب نظر نهایی را ارائه می‌کنند.
این عضو موتلفه اسلامی با بیان این که اعتراض به برخی از قوانین مصوب مجلس حق دولت است، اظهار کرد: ولی این حق به منزله کشمکش سیاسی و لجبازی در مورد اجرای قوانین نیست. متاسفانه آنچه در مورد اجرای برخی از قوانین مثل برداشت از حساب ذخیره ارزی برای مترو بین دولت و مجلس بروز کرده، به هیچ عنوان خوشایند نیست و بر خلاف مصالح عمومی جامعه است.

وی ادامه داد: عملکرد دولت احمدی‌نژاد را در عمل به مصوبات مجلس مثبت نسبی می‌دانم، بسیاری از مصوبات مجلس از نظر دولت قابلیت اجرایی نداشت. در بعضی از مصوبات چون دولت آمادگی لازم برای اجرای مصوبات را نداشت، اجرای آن را به تاخیر انداخت البته در برخی از قوانین مثل آنچه در مورد مترو به تصویب مجلس رسید، مسائل سیاسی باعث عدم اجرای قوانین شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین