کد خبر: ۱۰۸۴۵۹
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۸

"داستان یک پلکان" تابستان 90، در پاریس به صحنه می‌رود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رضا گوران کارگردان نمایش "داستان یک پلکان" از اجرای این نمایش به زبان فرانسوی و با حضور بازیگران فرانسوی در شهر پاریس خبر داد.

رضا گوران که سفری 15 روزه به کشور فرانسه داشت درباره نتایج این سفر گفت: به همراه نورالدین حیدری‌ماهر سفری 15 روزه به پاریس داشتیم.

در این سفر صحبت‌های زیادی با "اودیتوریوم سن‌میشل" و تئاتر "بسیتی" و همچنین تعدادی بازیگر فرانسوی داشتیم؛ طی این مذاکرات قرار شد در صورت ایجاد شرایط مناسب، نمایش "داستان یک پلکان" را سال 2011 در شهر پاریس به صحنه ببریم.

کارگردان نمایش "داستان یک پلکان" با اشاره به اجرای این نمایش به زبان فرانسه و با حضور بازیگران فرانسوی خاطرنشان کرد: ما در حال بررسی پیشنهادات ارائه شده برای اجرای این نمایش در شهر پاریس هستیم و به طور حتم بهترین پیشنهاد را برای اجرا انتخاب خواهیم کرد.

حاضر نیستم با هر شرایطی کار کنم، البته پیشنهاداتی که به ما ارائه شده پیشنهادات مناسب و خوبی است. به طور کلی از سفری که به کشور فرانسه داشتم راضی هستم.

گوران، درباره ترجمه نمایشنامه "داستان یک پلکان" به زبان فرانسه و احتمال حضور بازیگر و عوامل ایرانی در اجرای فرانسه این نمایش گفت: ترجمه نمایشنامه به زبان فرانسوی در حال انجام است و در مراحل مختلف در جریان این ترجمه قرار می‌گیرم.

خیلی دوست داشتم از بازیگران ایرانی مسلط به زبان فرانسوی در این اجرا استفاده کنم ولی کسانی که می‌شناختم مناسب نقش‌ها نبودند.

در این اجرا که در صورت ایجاد شرایط مناسب آگوست سال 2011 مصادف با تابستان سال 90 خواهد بود نورالدین حیدری‌ماهر در مقام دستیار کارگردان من را همراهی خواهد کرد.

رضا گوران نمایش "داستان یک پلکان" را با حضور بازیگرانی چون مهدی پاکدل، صابر ابر، بهنوش طباطبایی، بهناز جعفری و امیررضا دلاوری زمستان سال 88 در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر به صحنه برد که با استقبال مخاطبان همراه بود.

گوران کارگردانی نمایش‌های "می‌خوام بخوابم" و "یرما" را هم در کارنامه کاری خود دارد.

وی سال 88 در پروژه‌ای مشترک با هنرمندان تئاتر کشور هلند نمایش "آدم آدم است" را تولید و اجرا کرد که این نمایش در شهرهای مختلف کشور هلند به صحنه رفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین