کد خبر: ۱۵۴۷۸۸
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۱

ماجرای اخراج وزیر کشاورزی توسط رحیمی از جلسه تنظیم بازار

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: افزایش افسارگسیخته قیمت محصولات کشاورزی از جمله میوه موجب شد در یکی از جلساتی که اخیرا به منظور بررسی علل افزایش قیمت ها تشکیل شده بود معاون اول رییس جمهوری، وزیر جهادکشاورزی را بدلیل ضعف در مدیریت و کنترل قیمت محصولات کشاورزی از جلسه بیرون کند.

قیمت محصولات کشاورزی همزمان با پایان تعطیلات نوروزی سیرصعودی به خود گرفته به طوری که حتی قیمت میوه های غیرنوبرانه ای همچون سیب و پرتقال از کیلویی 4هزارتومان هم فراتر رفته است.

مشاهدات خبرنگار شفاف حاکی است در برخی از مناطق جنوبی شهر تهران برخی میوه فروشی ها بدلیل افزایش قیمت میوه و ناتوانی مردم در خرید، از عرضه میوه منصرف شده و به فروش سبزی و سایر محصولات کشاورزی بسنده کرده اند.

این رشد قیمت در مورد سایر محصولات کشاورزی از جمله صیفی جات هم رخ داده است به طوری که قیمت گوجه فرنگی به کیلویی 3 هزار تومان رسیده است.

به همین دلیل در جلسه اخیر ستاد تنظیم بازار که هر هفته به ریاست معاون اول رییس جمهوری برگزار می شود، زمانی که محمد رضا رحیمی از صادق خلیلیان میخواهد که در مورد علت این گرانی ها گزارش داده و راهکارهای پیشنهادی وزارتخانه متبوع اش را برای کنترل قیمت ها ارایه دهد، وقتی با فرافکنی همیشگی وزیر جهادکشاورزی روبرو شد، چنان برآشفت که او را از جلسه بیرون کرد.

گویا ناتوانی خلیلیان در مدیریت بازار محصولات کشاورزی موجب شده بسیاری از اختیارات در این حوزه از وی سلب شود. چرا که این سومدیریت اخیرا در حوزه مواد پروتئینی هم موجب رشد قابل توجه قیمت ها شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
0
0
به جای اینکه بیرونش کنن بهتر نبود با هم می نشستن فکری به حال این وضعیت بکنن؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
0
0
متولي تنظيم بازار وزارت صنعت معدن و تجارت است نه كشاورزي . مگر محصولات توليدي كشاورزان در مزرعه چند خريداري مي شود .مثال پياز در مزارع هر مز گان كيلوي 80 تومان فروش در بازار تهران شما مي دانيد .آقاي رحيمي ما كشاورزان هم عترضيم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
0
0
همش فیلم و ادا اطواره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
0
0
اگر وزیری کم کاری می کند، مسئولیتش با خودش و کسی است که او ن رو گماشته! هردو باید بازخواست بشن. در ضمن این بیرون کرد نها هیچ دردی دوا نمی کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
0
0
تا زمانی که محصولات دست کشاورزان (زحمت کشان)مملکت است کسی نیس بپرسه آقای زحمت کش قیمتش جنده ؟و هیج سودی ندارن وقتی دست تاجر که بهش میرسه قیمت میره ........ تازه باید اون زحمت کشان از جیب خودشان بعضی هزینه ها را متقبل بشن ولی تاجر نه زحمتی کشیده نه خرجی براش گذاشته همه سود میره تو جیب اون به نظر شما این حمایت از تولید کننده است یا تاجر ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین