کد خبر: ۱۶۷۸۹۱
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۳

سیداحمد خاتمی: بی​انصافی است که در عالم سیاست حتی به جنازه​ها هم رحم نشود

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: خطیب موقت نماز جمعه‌ امروز تهران با انتقاد از حقوق بشر آمریکایی در سوریه، آمریکایی​ها و هم‌پیمانانش را به لات‌های چاله میدان تشبیه کرد. 

به گزارش خبرآنلاين، سيد احمد خاتمي در خطبه​هاي نماز جمعه امروز تهران افزود: آنها همچون لات‌هاي چاله ميداني هستند كه يك چاقو در دست گرفتند و مي‌گويند هر كس جلو بيايد مي‌زنيمش و در واقع الان آمريكا و هم‌پيمانانش اين نقش را ايفا مي‌كنند. در برابر اين موضوع راهي جز مقابله وجود ندارد، مثلا با همين شعارهاي مرگ بر آمريكا. اگر اين بلايي را كه آنها بر سر سوريه آورده‌اند، را بر سر هر يك از نوكرهايشان در منطقه مي‌آوردند سرنگون مي‌شدند و آفرين به دولت سوريه كه تحمل كرده است. 

وي با ابراز اميدواري نسبت به موفقيت مبارزان سوري مبني بر اين كه بتوانند با مقاومت دماغ استكبار را به خاك بمالند‌،‌گفت: ‌اگر اين دشمنان در سوريه پيروز شوند، نوبت بعدي كشور عراق و كشورهاي ديگر منطقه است و اگر آنها خيالي در مورد ايران داشته باشند اين خيال را از ذهن بيرون كنند؛ چرا كه ملت ايران كمترين آسيبي را ببيند دشمنان خود را با مغز نابود مي‌كند. 

امام جمعه موقت تهران همچنين خطاب به برخي از همسايگان سوريه نيز گفت: با طناب پوسيده آمريكا به چاه نرويد؛چراكه سوريه كشوري است مستقل و داراي حمايت مردمي. اگر شما از روشي كه در پيش گرفته‌ايد، دست بر نداريد، حمايت مردمي خود را از دست مي‌دهيد و بدانيد القاعده‌اي كه امروز به جان سوريه افتاده، بعدا به جان شما مي‌افتد و آن وقت است كه شما پشيمان مي‌شويد و پشيماني شما سودي ندارد. 

وي در خطبهه اول نماز جمعه امروز که مصادف با روز قدس بود، با اشاره به شيوه‌هاي ذكر شده در قرآن در راستاي مقابله با صهيونيست‌ها، اعم از «افشاگري جنايات صهيونيست‌ها که در طول تاريخ پيغمبر كش و متدين كش بوده‌اند»، «جنگ با زورگو» و ... اظهار داشت:‌ البته ما حساب اقليت يهود در كشورمان كه در كنار مسلمانان و پايبند به مقررات و قوانين زندگي مي‌كنند را از حساب صهيونيست‌ها جدا مي‌كنيم و در قرآن نيز حساب كساني كه پايبند به ارزش‌ها هستند از اين صهيونيست‌ها جداست. 

وي با بيان اين كه صهيونيست‌ها كينه شديد به مسلمانان دارند، به فيلم شكارچي شنبه كه شب گذشته از تلويزيون پخش شد اشاره كرد و گفت:‌ من از دست‌ اندركاران اين فيلم كه به افشاي جنايت‌هاي صهيونيست‌ها پرداختند، تشكر مي‌كنم و بايد هر چه بيشتر از اين دست فيلم‌ها ساخته و نمايش داده شود. 

خاتمي با بيان اين كه در قرآن تاكيد شده كه بايد نسبت به صهيونيست‌ها بدبين بود و آنها را نبايد محرم راز دانست، گفت: متاسفانه بر خي از سران كشورهاي اسلامي، نه تنها از صهيونيست‌ها نفرت ندارند، بلكه صهيونيست‌ها ارباب آنها هستند و در جريان حمله صهيونيست‌ها به جنوب لبنان و غزه برخي از سران كشورهاي اسلامي مشوق رژيم صهيونيستي براي اين حمله‌ها بودند. ميزهاي مذاكره مطلقا جواب نداده و نخواهد داد. صهيونيست‌ها فقط زبان زور مي‌فهمند. 

گزيده سخنان وي به نقل از خبرگزاري​ها از اين قرار است: 

· ‌دنياي اسلام با موج بيداري اسلامي نشان داد قدرتمند است و ظرفيت آنها زياد است و در طول مدت ايجاد شدن بيداري اسلامي چهار ديكتاتور به زير كشيده شدند و اگر جهان اسلام به وحدت برسد، به ياري خداوند اين توان را دارد كه با اين صهيونيست‌ها مقابله و آنها را از صحنه روزگار محو كند. 

· زلزله در بخشي از آذربايجان شرقي همه ما را در اندوه و غم عميقي فرو برد و همه شريك اين عزيزان هستيم. ‌درهنگام وقوع زلزله دولت محترم با تمام قوا در صحنه آمد، براي حل مشكلات مردم زلزله زده. مردم نوع دوست كشورمان به خوبي در صحنه حضور پيدا كردند. در اين منطقه فصل سرما تقريبا از 15 روز ديگر فرا مي‌رسد و اكنون بايد وسايل گرمايشي چون پتو براي اين دوستان فرستاده شوند. دولت محترم نيز بايد هر چه زودتر ساخت و ساز در اين منطقه را با كمك مردم شروع كند. 

· ‌آنچه كه در اين زلزله مايه تاسف است، اين است كه برخي از خارجي‌ها و تريبون‌هاي داخلي نيز از زلزله استفاده ابزاري كردند و از جنازه‌هاي جان‌‌باختگان و ويراني‌هاي ايجاد شده منافع جناحي خود را ديدند و پيگيري كردند و بي‌انصافي است كه در عالم سياست اينقدر بي‌رحمي صورت بگيرد و حتي به جنازه‌ها رحم نشود. اين نحوه برخورد درست نيست. نظام با تمام قوا در اين صحنه وارد شد و مقام معظم رهبري و تعدادي ديگر از مسوولان به منطقه رفتند و از اين مناطق بازديد كردند و تصميمات لازم اتخاذ شد.
 
· ‌پنجشنبه آينده هفته دولت آغاز مي‌شود و از همين جا ياد دو شهيد بزرگوار رجايي و باهنر را گرامي مي‌داريم. اين هفته فرصت خوبي است كه نقاط قوت دولت تقويت و نقاط ضعف هم شناسايي شود و با انتقاد سازنده به اتخاذ راهكار جهت برطرف كردن نقاط ضعف اقدام شود. البته دولتمردان محترم و منتقدان بايد انصاف را رعايت كنند. 

· اجلاس غير متعهدها در تهران اجلاس بزرگي است و موفقيت در برگزاري اين اجلاس از موفقيت‌هاي نظام جمهوري اسلامي ايران خواهد بود. 

· ‌حوادثي كه در سوريه مي‌گذرد بيانگر اين است كه آمريكا و دنياي استكبار به هيچ يك از شعار هاي خود پايبند نيست. آنها به تروريست‌ها در سوريه كمك مي‌كنند تروريست‌هايي كه به خانه‌اي در سوريه هجوم بردند زن، مرد و بچه‌ها را كشتند و بچه‌ي سه ساله اين خانواده را به دار كشيده‌اند. 
تروريست‌هايي كه يك نفر را با صد گلوله كشته‌‌اند. اين نمادي از حقوق بشر آمريكايي است. آنها به صراحت مي‌گويند كه از تروريست‌ها در منطقه حمايت مي‌كنند و به آنها كمك مي‌كنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین