کد خبر: ۱۹۸۹۰۲
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۵

افراطی‌گری ممنوع

تحمل مخالف اندیشه آدمی، به واسطه ازدیاد آگاهی پدید می‌آید وقتی که زبان گفتگو و مفاهمه و مذاکره را بدانیم قاعدتا توزیع جایگاه‌ها بر اساس فرصت عقلانی، چیدمان مناسبی می‌گیرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- امید فراغت: گاهی اوقات در مقطعی اندیشه‌های غیرکاربردی به واسطه ابزارها و ادوات کاربردی، فرصت حضور می‌یابند اما این فرصت در واقع تهدید است! تفکر جدیدی که فرصت خدمت یافته باید اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را سر فصل ادبیات ذهنی خود گرداند تا اولا با شناخت واقعی محیط و زمان و دوما با درک جامعه شناسی اسلامی ایرانی، فضای کاربردی و راهبردی ایجاد نمایند.

دور تسلسل‌وار، به افراط‌گرایان فرصت دوباره خواهد داد که دور از ظرف پذیرش جامعه، دگر بار بذر شعائر غیرمنطقی بکارند! متاسفانه خرده کانون‌های قدرت به واسطه خوراک‌پذیری از مرجع های فکری که صاحب جهان بینی و ایدئولوژی های متفاوت شده اند فضای هم اندیشی واحد راهبردی را تحت تاثیر قرار می دهند؛ درست که باید سلایق و تفکرات گوناگونی در جامعه جریان داشته باشد اما بعضی از این خرده کانون‌ها مکاتب، مقاصد و فلسفه‌های افراطی را در بخش‌هایی از جامعه تزریق کرده اند که این تزریق دوای درمان جامعه نیست؛ بلکه سمی مهلک است که خروجی آن افراطی‌گری مذهبی و فرهنگی می باشد.

وقتی به شعار تدبیر و امید تیم رییس جمهور منتخب تامل می نماییم در حقیقت این شعار برآیند موجودیت های متضادی است که تا به اکنون رفاه و آرامش مطلوب را برای جامعه به ارمغان نیاورده است. ما باید با کمترین آسیب و تنش دوره گذار از افراط‌گرایی به اعتدال و عقلانیت را عبور نماییم.

حسن روحانی نماینده طیف گسترده‌ای از حاکمیت و مردم است که می خواهد جهت حرکت را به سمت و سوی واقعیت قابل درک جامعه داخلی و جامعه بین المللی نماید پس وظیفه همگی این است که بتوانیم کمک حال یک هم‌اندیشی واحد ماهیتی و تغییر شکل جامعه‌پسند باشیم البته اندیشه‌های متفاوت در سبک و سیاق و روش خریدار دارد اما در ماهیت باید وحدت عقلانی و وحدانیت عقلانی بر مبنای ایجاد الگوی اسلامی ایرانی باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین