کد خبر: ۲۵۲۲۳
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۸۴ - ۱۲:۲۷
اسدالله بادامچیان در گفتگو با آفتاب مطرح کرد:

منتقد بدون راهکار به مخالف تبدیل می شود

آفتاب‌‌نیوز : «اسدالله بادامچیان» در گفتگو با خبرنگار آفتاب افزود: ضابطه نقد در قانون اساسی مشخص شده است و بنابراین نقد باید در چارچوب قانون و ذکر نقاط منفی و ارائه راهکار باشد. جامعه ما انتقاد بدون راهکار سازنده را نمی پذیرد بنابراین انتقاد بدون راهکار سازنده تخریب و شیوه غلطی است. 

بادامچیان در ادامه اظهار کرد: در یک جامعه آزاد و پویا دیدگاه های گوناگونی مطرح می شود و گاهی اختلاف دیدگاه ها منجر به انتقاد یا رد نظریات یکدیگر و گاهی هم به جدال هایی بر سر دیدگاه ها تبدیل می شود که در یک جامعه آزاد و بدور از استبداد طبیعی است. 

به گفته وی، در نظام جمهوری اسلامی طی بیش از ربع قرن، فضای باز سیاسی وجود داشته و همه دیدگاه ها مطرح شده اند. بنابراین در چنین جامعه آزادی نقد و انتقاد هست. البته گاهی از محدوده ضوابط اخلاقی خارج می شود که طبیعی است. 

بادامچیان تأکید کرد: هیچ کس انتقاد غیرصحیح را قبول ندارد چه برسد به تخریب چون تخریب ویران کردن بدون سازندگی است در حالی که نقد در جهت سازندگی است. انتقاد باید در چارچوب اخلاق اسلامی باشد و نباید در قالب تهمت و بدبینی نسبت به یک جامعه یا فرد گروهی بیان شود. 

وی تصریح کرد: در جامعه بخش محدودی هستند که بی هدف تخریب منفی گویی می کنند در حالی که در جامعه ایمانی باید از کار بی هدف احراز داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین