کد خبر: ۲۸۷۷۱۶
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۱

معاون سیاسی وزیر کشور: دولت از فعالیت قانونی احزاب حمایت می کند

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: دولت از فعالیت های مختلف احزاب در چارچوب قوانین کشور حمایت می کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، محمدحسین مقیمی پنجشنبه شب در جمع مسوولان احزاب و فعالان سیاسی استان یزد افزود: وجود احزاب بر اساس مقررات برای کشور ضروری است و دولت وظیفه خود می داند تا از فعالیت آن ها حمایت کند.

وی تصریح کرد: وزارت کشور و مجموعه دولت از شکل گیری احزاب و همچنین از عملکرد و اجتماعات قانونی در کشور حمایت می کند و برای تحقق این هدف تلاش مضاعف دارد.

معاون سیاسی وزیر کشور در ادامه با اشاره به اینکه یکی از اهداف مهم احزاب ایجاد زمینه های لازم برای جلب مشارکت آحاد مردم برای حضور در انتخابات است ابراز امیدواری کرد تا احزاب در این راستا فعالیت کنند .

مقیمی گفت: احزاب باید با فعالیت های دقیق و قانونی خود از هم اکنون برای جلب مشارکت مردم در انتخابات سال آینده بیش از گذشته فعالیت کنند.

وی افزود: برگزاری انتخابات های مختلف با شور و نشاط بدون شک با فعالیت خوب احزاب در چارچوب مقررات رقم می خورد و دولت از این هدف و رویکرد حمایت می کند .

این مسوول در ادامه به هدف برگزاری این نشست در یزد اشاره و تصریح کرد: تاکنون با حضور فعالان سیاسی و مسوولان احزاب، نشست های مشابه در شش استان دیگر برگزار شده است.

مقیمی گفت: دولت از هر اقدامی که توسط احزاب و تشکل ها در راستای مقررات کشور و نظام انجام گیرد همراهی و حمایت دارد و طی سال های گذشته کارهای خوبی انجام گرفته است .

وی اظهار داشت: اگر بخواهیم جامعه به خوبی اداره شود و نشاط سیاسی در آن حکم فرما باشد قطعا باید احزاب همدیگر را تحمل کنند و سعه صدر و تحمل خود را بالا ببرند.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: احزاب، نقاط مشترک زیادی دارند که اگر از این نقاط استفاده کنند شاهد یک همگرایی و هم افزایی توسط آن ها برای رسیدن به اهداف متعالی خواهیم بود .

مقیمی با اشاره به اینکه روند فعالیت های احزاب سیاسی در کشور به نحوی بوده که مردم اغلب از آن تلقی تنش دارند، تاکید کرد: باید احزاب به جای مسائل حاشیه ای به دنبال همگرایی و وفاق بین خود باشند که تحقق این امر ثمرات بسیار زیادی را به همراه دارد.

در پایان این نشست به سوالات فعالان سیاسی و مسوولان احزاب یزد پاسخ داده شد.

استان یزد با یک میلیون و 50 هزار نفر جمعیت، 17 تشکل سیاسی دارای مجوز است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین