کد خبر: ۳۵۱۱۳۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴
«آفتاب» در گفت‌وگو با علی قنبری، کارشناس اقتصادی بررسی کرد؛

اقدام ناجوانمردانه تندروها علیه دولت‌روحانی/ آیا دولت‌ به معیشت‌مردم بی‌توجه‌ است؟

علي قنبري كارشناس مسائل اقتصادي گفت: با رسيدن به روزهاي پاياني فرصت تبليغات كانديداها، شايد كمي بيشتر از گذشته و ساير انتخابات انجام شده در ايران شاهد بي‌اخلاقي تعدادي از كانديداها هستيم. كانديداهايي البته از يك جريان سياسي خاص، كه با مطرح كردن آمارهايي از وضعيت اقتصادي كشور، نرخ بيكاري و اشتغال سعي در تخريب چهره دولت دارند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس اقتصادی- علي قنبري، استاد دانشگاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار «آفتاب» درباره چرايي اقدام اين دسته از كانديداها يادآور شد: بايد به اين واقعيت اشاره داشت كه آنچه در ميان مردم حائز اهميت است، مساله اقتصاد است. مردم در 22 خرداد 92،‌ با وجود مشكلات فراوان اقتصادي براي تغيير به پاي صندوق‌هاي راي آمدند تا نتيجه آن را در اقدامات دولت يازدهم ببينند. حال با گذشت دو سال و نيم از آن روز و با همه تلاش‌هايي كه دولت براي به ثمر رساندن وعده‌هاي خود داشته،‌ چه حرف‌هايي است كه از سوي آنهايي كه كانديداي نمايندگي ملت هستند بيان مي‌شود؟ غير از اين است كه تندروها از اولويت‌ مشكلات مردم با‌خبرند و آن را دستاويزي براي رسيدن به اهداف خود قرار مي‌دهند؟     

به گزارش آفتاب، وي در پاسخ به اين اقدامات برخي تندروها از فعاليت‌هاي دولت يازدهم با اولويت معيشتي مردم ياد كرد و گفت: واقعيت اين است كه دولت روحاني به‌رغم همه مشكلاني كه از دولت قبل باقي مانده بود، اعم از نرخ رشد اقتصادي منفي 8/6‌، تورم 40 درصدي توانسته با شيوه مطلوبي كشور را مديريت كند. اين مديريت با تصميم مهم‌تري در عرصه بين‌المللي انجام گرفت و آن پيروزي در مذاكرات هسته‌اي بود. دولت با اين موفقيت انتظاري را در بين جامعه ايجاد كرده است. اما گرچه اين اقدامات در سطح ايده‌آلي در حال انجام است و البته هنوز به نتيجه مطلوبي نرسيده اما نشانه‌هاي خوبي از موفقيت را به همراه داشته است. 

قنبري افزود: در اين مدت كه از عمر دولت يازدهم مي‌گذرد بر كسي پوشيده نيست كه اقدامات دولت در تمام متغيرهاي اقتصادي تاثيرگذار بود. نرخ رشد اقتصادي كه رقم مثبت 1 درصد را نشان مي‌دهد كه نسبت به گذشته ولو اينكه مطلوب مطلق نيست اما رشد خوبي داشته است. اتفاقات خوب چند ماه گذشته نيز نشانه‌هايي از بهبود وضعيت را به همراه دارد. نشانه‌هايي كه همه حكايت از اين دارند كه با گشايشي كه از مسير دستيابي به برجام حاصل شده مي‌تواند آينده روشني را براي كشور رقم زد. 

معاون وزير صنعت افزود: با به نتيجه‌رسيدن برجام، برداشته‌شدن تحريم‌ها و ورود هيات‌هاي اقتصادي جهان به تهران، ديگر نمي‌توان گفت كه دولت نسبت به اقتصاد بي‌توجه است. اين‌ها همه گوياي اتفاقات خوب اقتصادي است. سفرهاي هيات‌هاي اروپايي كه با خود سرمايه‌گذاري‌هاي زيادي را به همراه خواهد داشت، در تمام متغيرهاي اقتصادي تاثير مثبت بر‌جاي خواهد گذاشت و يقينا در آينده‌اي نزديك نرخ تورم كاهش يافته و رشد اقتصادي هم به بالاي 5 درصد خواهد رسيد.  

علي قنبري با ناجوانمردانه‌خواندن سياه‌نمايي‌ها در برابر اقدامات مثبت دولت بخصوص در عرصه اقتصاد، تاكيد كرد: دور از اخلاق است كه براي رسيدن به هدف هر وسيله‌اي توجيه شود. مردم بايد متوجه باشند دولت تمام وقت و توان خود را معطوف مشكلات مردم كرده است. اين زحمات دولت از چشم مردم پنهان نيست. 

وي در پايان با تاكيد بر اينكه اقدامات عليه دولت تنها به كانديداهاي اصولگرا ختم نمي‌شود گفت: متاسفانه شاهد هستيم كه صدا و سيما نيز برخورد مثبتي براي حضور گسترده مردم در انتخابات ندارد. با وجود همه اين مشكلات به نظر مي‌رسد كه مردم به رشدي از آگاهي رسيدند كه خود بتوانند ضرورت حضور در پاي صندوق‌هاي راي را درك كنند. مردم بايد بدانند كه اگر با انتخابات قهر كنند، نه تنها مشكلي از مشكلات آنان حل نمي‌شود بلكه بر آنان افزوده هم خواهد شد. اگر مردم بخواهند مشكلات حل شود بايد كساني انتخاب شوند كه پشتيبان دولت باشند.  
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
حمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
0
4
چیزی را مرم که میدانند و باید بفهمند دولت یازدهم با صحنهای روبرو شد که در هیچ یک از دوران ریاست جمهوری های قبل با ان مواجه نشده بودند. علاوه بر خزانه خالی حاصل اقای احمدی نژاد،مجلسی را به میراث گذاشت نه نتنها به فکر ملت نبود بلکه در این دو سال نیم به هر نحوی جلوی پای دولت سنگ اندازی کرده .به طور کل حاصل وضع بد معشیت مردم حاصل وراث اقای احمدی نژاد می باشد
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
0
5
اقدام علیه دولت روحانی از روی بخل وحسادت است.ملت ولایتمدار دکتر روحانی را حمایت میکنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۵
0
5
تندرو ها اگر ... داشتند جلوی نفله کردن 800 میلیارد دلار در امد نفتی احمدی نژاد که صرف واردات آشغال های چینی از قبیل میخ وسنگ پا وواردات الاغ را میگرفتند تازه ادعاشون هم هست که رقیب کاندیدای متخصص اقتصادی ندارد شما داشتید در این سه دوره بااین در آمد عظیم چه تاج گلی بر سر ملت زدید .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین