کد خبر: ۵۲۳۳۳۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۴
مقاومت اروپا در برابر تحریمهای ثانویه آمریکا، موجب حفظ جایگاه و اعتبار جهانی آن خواهد بود

روحانی: زمان اروپا برای حفظ برجام و تضمین منافع ایران محدود است/مسئولیت عواقب هر وضعیتی درقبال برجام، برعهده آمریکاست/نخست‌وزیر بریتانیا: اروپا پیشنهاداتی برای حفظ برجام آماده کرده

رئیس جمهور، حفظ برجام بدون آمریکا را امکان پذیر اما بدون حضور و تامین منافع ایران، آن را غیرممکن خواند و با تاکید بر نقش مهم اتحادیه اروپایی در این مقطع حساس، اظهارداشت: منافع تهران در برجام باید به طور دقیق و صریح، تضمین شود و تا زمانی که منافع ایران تامین و تضمین باشد، به آن پایبند خواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر یکشنبه در تماس تلفنی "ترزا می" نخست وزیر بریتانیا با وی، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با پایبندی به برجام، تامین منافع ملی خود را دنبال می کند گرچه متاسفانه طرفهای  مقابل در اجرای تعهدات خود، عملکرد رضایت بخشی نداشته اند.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ روحانی بااشاره به نقش بریتانیا در مذاکرات هسته ای از سال 2003 تا تصویب برجام به عنوان یک توافق برد – برد، اقدام آمریکا را مبنی بر خروج از برجام، غیرقانونی، غیرمسوولانه و مغایر با قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل دانست.

روحانی: زمان اروپا برای حفظ برجام و تضمین منافع ایران، محدود است/نخست‌وزیر بریتانیا: اروپا بسته‌ای از پیشنهادات برای حفظ برجام آماده کرد است

رئیس جمهور با بیان اینکه زمان اتحادیه اروپا برای حفظ برجام و تضمین منافع ایران، محدود است، اظهارداشت: منافع ایران در موضوعات و مسائل مهم مرتبط با برجام مانند فروش نفت، گاز، پتروشیمی و روابط بانکی و سرمایه گذاری باید به طور شفاف مشخص و تضمین شود.

روحانی نشست هیات های کارشناسی و جلسه روز سه شنبه وزرای خارجه بریتانیا، فرانسه و آلمان به همراه رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیر خارجه ایران را بسیار مهم دانست و ابراز امیدواری کرد این جلسه بتواند منافع تهران را با حفظ برجام، تامین کند.

رئیس جمهور، نقش برجام را در تقویت صلح و امنیت در منطقه بسیار مهم برشمرد و در عین حال تاکید کرد که مسوولیت عواقب هر وضعیتی که در قبال برجام پیش آید، برعهده آمریکا است.

روحانی اظهارداشت: در برجام دو طرف تعهداتی دارند و این پذیرفتنی نیست که تنها یک طرف به تعهداتش عمل کند.

وی با اشاره به نقش تعیین کننده سه کشور اروپایی در حفظ برجام، مقاومت اروپا را در برابر تحریمهای ثانویه آمریکا، حرکتی شجاعانه و موجب حفظ جایگاه و اعتبار جهانی اروپا برشمرد.

 رئیس جمهور همچنین با اشاره به اینکه حفظ امنیت خاورمیانه برای ایران و جهان  بسیار مهم است، تاکید کرد: برای حفظ امنیت این منطقه، همه کشورها باید تلاش کنند.

روحانی در ادامه به وضعیت غمبار ملت یمن اشاره کرد و با بیان آمادگی ایران برای همکاری با سازمان ملل و کشورهای اروپایی جهت تامین صلح و امنیت این کشور تصریح کرد: بحران یمن راهکار نظامی ندارد و وظیفه همگان است که برای جلوگیری از کشتار مردم بیگناه در این کشور تلاش کنند.

نخست وزیر بریتانیا نیز در این تماس تلفنی با قدردانی از پایبندی ایران به حفظ برجام ، تاکید کرد: هدف اتحادیه اروپا حفظ برجام است و ما با همکاران اروپایی، تمام تلاش خود را برای حفظ آن و بهره مندی ایران از مفاد این توافق بکار می گیریم.

خانم "می " به نشست روز سه شنبه وزرای خارجه سه کشور اروپایی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا با وزیر خارجه ایران در بروکسل اشاره کرد و گفت: در این نشست کشورهای اروپایی بسته ای از پیشنهادات برای حفظ برجام آماده کرده اند.

وی با اشاره به اینکه اتحادیه اروپا همانطور که در بیانیه خود اعلام کرده، ایران را یک شریک متعهد و قابل اعتماد می داند، گفت: در این راستا بسیار مهم است که همه طرف ها برای حفظ برجام تلاش کنند.

رئیس جمهور کشورمان و نخست وزیر بریتانیا همچنین در این تماس تلفنی تاکید کردندکه به رایزنی ها و گفت وگوهای خود را در این عرصه ادامه خواهند داد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
1
0
یقین داشته باشید برای برجام قبل از 5 سال و 15 سال اتفاقات جدید خواهد افتاد ...انگلیس و اروپا بازیگر بعدی برجام هستند و دور از انتظار نیست که بازرسان نیز گزارش های تحریک آمیز و دروغ بدهند
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
1
0
سلام
نخست وزیر بریتانیا
پیشنهادات اتحادیه اروپا برای حفظ برجام
باید در چهارچوب مفاد برجام باشد
خارج از ان پذیرفتنی نیست
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین