کد خبر: ۵۳۷۱۸۳
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۲
دونالد ترامپ از تمایل واشنگتن برای مذاکرات «بدون پیش‌شرط» با ایران سخن گفته بود

شروط وزیرخارجه آمریکا برای مذاکره ایران و آمریکا: ترامپ آماده است با ایران مذاکره کند+واکنش ایران

وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد، اگر ایران بتواند بپذیرد که وارد توافق هسته‌ای جدیدی شود، دونالد ترامپ آماده است که با این کشور مذاکره کند.
آفتاب‌‌نیوز :
در حالی که دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا ساعاتی پیش از تمایل واشنگتن برای انجام مذاکرات «بدون پیش‌شرط» با ایران سخن گفته شروط وزیرخارجه آمریکا برای مذاکره ایران و آمریکا: ترامپ آماده است با ایران مذاکره کند+واکنش ایرانبود(اینجا)، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه این کشور در گفت‌وگویی با شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی اولین اما و اگرها را برای آغاز چنین مذاکراتی مطرح کرد.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ وزیر امور خارجه آمریکا با بیان این که از این ابراز تمایل ترامپ حمایت می‌کند، گفت: در صورتی رییس‌جمهور با ایرانی‌ها پای میز مذاکره خواهد نشست که ایرانی‌ها تعهد به اعمال تغییرات در نحوه رفتار با مردم این کشور را نشان دهند، از رفتار بد خود بکاهند و بتوانند بپذیرند که وارد توافقی هسته‌ای شوند که در عمل مانع اشاعه [تسلیحاتی] شود.

محمود واعظی، رییس‌ دفتر رییس‌جمهوری کشورمان چندی پیش گفته بود: وقتی آقای روحانی به مقر سازمان ملل رفت این آقای ترامپ بود که هشت بار درخواست گفت‌وگو با آقای روحانی را مطرح کرد ولی آقای روحانی این درخواست را قبول نکرد. پامپئو در پاسخ به پرسشی درباره این اظهارات واعظی، اظهار کرد، درباره مکالمات خصوصی که ممکن است انجام شده یا نشده باشد، صحبتی نمی‌کند.

شروط پامپئو برای پیونگ‌یانگ

پامپئو در بخش دیگری از این مصاحبه به موضوع سرمایه‌گذاری در کره‌شمالی پرداخت و گفت: اطمینان دارم آمریکایی‌هایی خواهند بود که بخواهند در کره‌شمالی آزاد و قانون‌محور سرمایه‌گذاری کنند.

وی ادامه داد، در صورتی که پیونگ‌یانگ با آمریکا در زمینه خلع سلاح همکاری داشته و آینده‌ای روشن‌تر رقم بزند، سرمایه‌گذاران کره‌جنوبی، چین و ژاپن نیز از فرصت‌های اقتصادی در کره‌شمالی بهره خواهند گرفت.

پامپئو گفت، درباره موضوع رشد اقصادی با کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی صحبت و به او گفته شده که ایجاد نظامی قانون‌محور و جذب سرمایه خارجی از جمله راه‌های سریع برای توسعه اقصادی این کشور است.

واکنش ایران به اعلام آمادگی ترامپ برای مذاکره «بدون پیش‌شرط»

مشاور رییس‌جمهوری کشورمان به اظهارات اخیر رییس‌جمهوری آمریکا در خصوص آمادگی برای مذاکره با ایران واکنش نشان داد.

حمید ابوطالبی، مشاور رییس‌جمهوری کشورمان در صفحه توئیتر خود نوشت: احترام به ملت بزرگ ایران، کاهش خصومت‌ها، و بازگشت آمریکا به برجام، هموارکننده مسیر سنگلاخ کنونی است.

وی ادامه داد: گفت‌وگوی تلفنی روسای‌جمهوری دوکشور در سازمان ملل در سال ۱۳۹۲، بر این باور استوار بود که می‌توان با التزام به ابزار گفت‌وگو در مسیر اعتمادسازی گام برداشت. برجام دستاورد التزام به گفت‌وگو است؛ بایدآن را پذیرفت.

مشاور روحانی نوشت: سال گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل پس از تهدید ملت بزرگ ایران، موضوع ملاقات دو رییس‌جمهور مطرح شد؛ اکنون هم پس از خروج از برجام، ملاقات بدون پیش‌شرط عنوان می شود! کسانی که به گفت‌وگو به عنوان روش حل اختلافات در جوامع متمدن باور دارند، باید به ابزار آن هم ملتزم باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
0
10
پس تکلیف عاشقان جنگ و کاسبان تحریم در این وسط چه می شود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
0
8
سلام، ترامپ یک تاجر است وتفکر تجاری دارد ودلیل خروج ترامپ ودولت امریکا از برجام این بود که هیچ منفعت تجاری از انعقاد برجام با ایران بدست نیاورد.اگر ما می توانستیم معاملات تجاری پرسود برای دوطرف ببندیم امکان خروج امریکا از برجام کم می شد وبه همین نسبت تبعات آن نیز برای ماکم بود.ما باید باسیاست ولابی گری نظر دولت ترامپ را جلب می کردیم تا کشور وملت مان از سرشاخ شدن با این گاو دیوانه آسیب نبیند.
فرداد
|
United States of America
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
0
8
ترامپ خوب توپ رو انداخت ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
0
7
برین برای مذاکره. اوضاع کشور اصلا خوب نیست.
ناشناس
|
-
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
0
7
مردم از گرانی نمی دانند چکار کنند و به کجا پناه ببرند،بهتر است مذاکره شده و مشکلات فیمابین حل شود و مردم از این گرانی های کمر شکن نجات پیدا کنند.
امیرمسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
13
0
چقدر شما اصلاح طلب ها آدم بدبخت و ... هستید. ایران را باید با شهید بهشتی و همت و چمران و شهدای انقلاب و جنگ شناخت و نه با آدم های ...چون اصلاح طلب ها و ......
ناشناس
|
-
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
0
6
دمت گرم بازگشت به برجام زمینه انجام مذاکره با امریکاست.زدی توخال. احترام به ملت بزرگ ایران، کاهش خصومت‌ها، و بازگشت آمریکا به برجام، هموارکننده مسیر سنگلاخ کنونی است
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
0
12
...
زودتر این مسئله رو حل کنید که ملت دارن زجر می شکن
علي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
10
2
آقاي ابوطالبي از يك سوراخ چند بار بايد گزيده شويد ؟ هنوز هم دنبال آمريكا دويدن ؟ صحبتهاي ماه گذشته رهبري را فراموش كرديد ؟ ...
ایریگ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
0
1
بنده بسیار موافق توافق هستم .ترامپ از این سیاست های برنامه ریزی شدش منفعت رو میخواد در صورت دیدار نرخ ارز و دلار به شدت کاهش پیدا میکند!ترامپ برجام را قرارداد مسخره میداند! زیرا سیاست های واشنگتن لزوما به جنبه های اقتصادی ختم نمیشه .منتظر نتیجه هستیم و ملت ایران میخواهد تا به کول بردن این سختیها پایان دهد...
محمود سبزواري
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
0
1
به نظر من بايد مذاكره كرد ياآمريكا به متن مذاكره پايبند مي شود كه ايران به هدفش رسيده است يا مثل برجام پايبند به تعهداتش نيست در اين صورت ما چيزي را از دست نمي دهيم بلكه اين آمريكاست كه آبرو واعتبار وحيثيتش در جامعه بين المللي از بين مي رود واين خود دست آورد بزرگي براي ايران است .اينكه در حال حاضراتحاد بين المللي عليه ايران شكسته شده است يكي از دست آوردهاي برجام است، چون آمريكا درقصه بر جام به تعهداتش عمل نكرد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین