کد خبر: ۵۳۷۳۰۵
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳
ناطق نوری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح کرد:

نباید مذاکره با آمریکا را رد کنیم که بگویند ایران به دنبال خشونت و جنگ است/ ذوق‌زده هم نشویم/پیشنهاد ترامپ در شورای عالی امنیت ملی بررسی شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایران نباید ابتدا به ساکن پیشنهاد مذاکره رییس جمهوری آمریکا را رد کند. نباید همین طوری این پیشنهاد را رد کنیم که بگویند ایران به دنبال خشونت و جنگ است و متهم نشویم از این طرف هم ذوق زده نشویم. لازم است این موضوع با تامل و در شورای عالی امنیت ملی مورد بحث قرار گیرد. /ممکن است سفر وزیر خارجه عمان به آمریکا و بعد ایران باشد، احتمال دارد با توجه به پیشینه‌ای که دارد به دنبال چنین برنامه ای باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
«حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری» امروز سه شنبه به خبرگزاری ایرنا درباره پیشنهاد رئیس جمهوری آمریکا برای مذاکره بدون پیش شرط با جمهوری اسلامی ایران گفت: اصل قصه و چنین چیزی منفی نیست و پیش بینی هم می‌شد و می‌شود، نوع خلقیات آقای ترامپ هم همین است.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ وی ادامه داد: ترامپ اول توپ‌های محکمی را می زند و با توپ پر می آید، اگر مقابلش مرعوب شود و جا بزند، ادامه می دهد، ولی اگر ببیند آن طور نیست خیلی سریع نظرش عوض می شود و سناریوی بعدی را پیدا می کند.

ناطق نوری: پیشنهاد ترامپ در شورای عالی امنیت ملی بررسی شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: ابتدا به ساکن ما نباید مذاکره را رد کنیم و بگوییم بیخود کرده است؛ باید تامل داشته باشیم و دستپاچه نشویم، ذوق زده هم نشویم که ترامپ از همین ذوق زدگی ممکن است سوء استفاده کند، ممکن است ما را تست کند.

وی اضافه کرد: مسئولان ذیربط باید با تدبیر و درایت موضوع را رصد کنند. در شورای عالی امنیت ملی مورد بحث قرار بگیرد و نهایتا با توجه به موخراتی که شاید داشته باشد ببینند چگونه عمل کنند. نباید همین طوری این پیشنهاد را رد کنیم که بگویند ایران به دنبال خشونت و جنگ است و متهم نشویم از این طرف هم ذوق زده نشویم. باید به عنوان یک موضوع از طریق مسئولان ذیربط مورد بررسی و تحلیل قرار بگیرد و بعد تصمیم گیری شود. 

**ممکن است هدف سفر بن علوی میانجیگری باشد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره سفر یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان به آمریکا و انتشار برخی اخبار درباره احتمال سفر وی به تهران در روزهای آینده و اینکه آیا عمان برنامه‌ای برای میانجی‌گری بین دو طرف دارد، گفت: ممکن است این گونه باشد، چون عمان این سابقه را دارد، در برجام هم عمان پیشقدم بود. ممکن است سفر وزیر خارجه عمان به آمریکا و بعد ایران باشد، احتمال دارد با توجه به پیشینه‌ای که دارد به دنبال چنین برنامه ای باشد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا شب گذشته در نشست خبری مشترک به نخست وزیر ایتالیا گفت که آماده مذاکره بدون پیش شرط با مقامات جمهوری اسلامی ایران است.

در حالی که دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا ساعاتی پیش از تمایل واشنگتن برای انجام مذاکرات «بدون پیش‌شرط» با ایران سخن گفته، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه این کشور در گفت‌وگویی با شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی اولین اما و اگرها را برای آغاز چنین مذاکراتی مطرح کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا با بیان این که از این ابراز تمایل ترامپ حمایت می‌کند، گفت: در صورتی رییس‌جمهور با ایرانی‌ها پای میز مذاکره خواهد نشست که ایرانی‌ها تعهد به اعمال تغییرات در نحوه رفتار با مردم این کشور را نشان دهند، از رفتار بد خود بکاهند و بتوانند بپذیرند که وارد توافقی هسته‌ای شوند که در عمل مانع اشاعه [تسلیحاتی] شود.

محمود واعظی، رییس‌ دفتر رییس‌جمهوری کشورمان چندی پیش گفته بود: وقتی آقای روحانی به مقر سازمان ملل رفت این آقای ترامپ بود که هشت بار درخواست گفت‌وگو با آقای روحانی را مطرح کرد ولی آقای روحانی این درخواست را قبول نکرد. پامپئو در پاسخ به پرسشی درباره این اظهارات واعظی، اظهار کرد، درباره مکالمات خصوصی که ممکن است انجام شده یا نشده باشد، صحبتی نمی‌کند.

همچنین مشاور رییس‌جمهوری کشورمان به اظهارات اخیر رییس‌جمهوری آمریکا در خصوص آمادگی برای مذاکره با ایران واکنش نشان داد.

حمید ابوطالبی، مشاور رییس‌جمهوری کشورمان در صفحه توئیتر خود نوشت: احترام به ملت بزرگ ایران، کاهش خصومت‌ها، و بازگشت آمریکا به برجام، هموارکننده مسیر سنگلاخ کنونی است. گفت‌وگوی تلفنی روسای‌جمهوری دوکشور در سازمان ملل در سال ۱۳۹۲، بر این باور استوار بود که می‌توان با التزام به ابزار گفت‌وگو در مسیر اعتمادسازی گام برداشت. برجام دستاورد التزام به گفت‌وگو است؛ بایدآن را پذیرفت.

مشاور روحانی نوشت: سال گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل پس از تهدید ملت بزرگ ایران، موضوع ملاقات دو رییس‌جمهور مطرح شد؛ اکنون هم پس از خروج از برجام، ملاقات بدون پیش‌شرط عنوان می شود! کسانی که به گفت‌وگو به عنوان روش حل اختلافات در جوامع متمدن باور دارند، باید به ابزار آن هم ملتزم باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
1
12
پس کسانی که ... دنبال جنگ و تحریم هستند را چکار کنیم ؟
اذری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
2
3
درود بجناب ناطق نوری ،اکثر مسلمانان روشن بین با شما هم عقیده اند . نظر سنجی "عصر ایران " نشان میدهد بالای 80 در صد موافق مذاکره اند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
3
2
احسنت اقای ناطق
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
0
4
حالا مشخص شد این همه تلاطم تو بازار ارز و سکه برا چی هست .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
2
3
روحاني ! بالاي بيست ميليون به تو راي دادند حقشان را ادا كن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
2
2
جناب ناطق شما باید سیاست مدار میمانده اید
ناشناس
|
United States of America
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
2
2
پيشنهاد خيلى خوبيه.
اميدوارم فرصت طلب ها بگذارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
1
2
باید عرض کنم ترامپ شما را بیشتر میشناسد
علی فدابی
|
Germany
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
1
2
جناب ناطق مردم گرفتار رفتار تندروهای کشور هستند که نگذاشتند ایران به درستی از برجام استفاده کند حالا همان افراد طلب کار هستند دیگه بس کنند از فقر ناموس فروشی ،تن فروشی، کلیه فروشی ، قرنیه فروشی... ‌رواج پیدا کرده ،خجالت هم چبز خوبی است!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۹
1
0
من به شخصه از اظهار نظر منطقي و بي طرفانهء جناب حاج آقا ناطق نوري سپاسگذارم ! ولي حل اين مشكلات در دست بزرگانيست كه زماني دعوت به إشكنه خوردن ميكردند ! إشكنه در زمان زضا مير پنج يك غذاي اعياني محسوب ميشد ! نميدونم چرا ديگر اين راه حل امروز پيگيري نميشود ؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین