کد خبر: ۵۳۷۲۷۴
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵
به عقیده فعالان اقتصاد، این روند نزولی قیمت ادامه‌دار خواهد بود

سقوط قیمت دلار و سکه در بازار آزاد/ سکه امامی ۷۵۰ هزار تومان ارزان شد+نرخ ارز دولتی

اولین معاملات امروز صبح با توجه به اخبار مثبت دیشب به یکباره با 400 هزار تومان کاهش نسبت به رکورد قیمتی دیروز در محدوده 4 میلیون و 300 هزار تومان آغاز به کار کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
درحالی که دولت قصد دارد بسته سیاستی جدیدی برای کنترل بازار ارز و سکه ارائه کند قیمت ارز و طلا در بازار آزاد سیرنزولی پیش گرفت.سقوط قیمت دلار و سکه در بازار آزاد/ سکه امامی ۷۵۰ هزار تومان ارزان شد

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا شب گذشته در کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر ایتالیا در پاسخ به سوال خبرنگار که چطور می توان تنش ها با ایران را کاهش داد؟ گفت: البته که حاضرم با آنها ملاقات کنم، هر وقت که بخواهند. نمی دانم آنها آماده باشند.هیچ پیش شرطی نداریم. هر وقت بخواهند. هم برای آنها خوب است هم برای دنیا.

به گزارش تسنیم؛ این خبر بلافاصله در شبکه های خبری دنیا و البته ایران مخابره شد و در پی آن در کانال های تلگرامی خرید و فروش ارز و سکه، فروشنده ها زیاد شدند.

افزایش تعداد فروشنده های طلا و ارز موجب شد تا سیر نزولی قیمت ها از همان دیشب آغاز شود و امروز هم ادامه داشته باشد.

البته همزمان خبر آمد که همتی رئیس کل بانک مرکزی با تقویت بازار ثانویه ارز موافقت کرده و بناست درهفته آینده نیز بسته جدید ارزی دولت رونمایی شود.

اعلام خبرهای مثبت توانست اثر خوبی در بازارهای ارز و سکه بگذارد و به دنبال آن، قیمتی هایی که در چند روز گذشته افسارگسیخته بالا می رفتند به یکباره نزولی شدند.

قیمت سکه درحالی دیروز ثانیه ای بالا می رفت که طی 6 ساعت 350 هزار تومان افزایش پیدا کرد و به رکود 4 میلیون و 700 هزار تومان هم رسید.

ولی اولین معاملات امروز صبح با توجه به اخبار مثبت دیشب به یکباره با 400 هزار تومان کاهش نسبت به رکورد قیمتی دیروز در محدوده 4 میلیون و 300 هزار تومان آغاز به کار کرده است.

قیمت انواع ارز بخصوص دلار، یورو، پوند و درهم نیز از صبح امروز کاهش چشم گیری نسبت به آخرین معاملات عصر دیروز داشتند.

فعالان بازار پیش بینی می کنند که روند کاهشی قیمت ها در طلا و سکه و انواع ارزها ادامه داشته باشد.

سکه امامی ۷۵۰هزار تومان ارزان شد|روند کاهشی ادامه دارد

اقتصادآنلاین نیز نوشت: سکه امامی در معاملات روز جاری با حدود ۷۵۰هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، اکنون با قیمت چهار میلیون و ۵۰هزار تومان در بازار داد و ستد می‌شود.

هر گرم طلای ۱۸عیار نیز با ۲۱هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته اکنون به گرمی ۳۰۷هزار و ۹۸۰تومان سقوط کرد.

دلار در تهران به زیر ۱۱ هزار تومن رفت و حدود ۱۰۸۰۰ الی ۱۰۹۰۰ داد و ستد می شود. دلار در هرات در مرز ۱۰ هزار تومان قرار گرفته است.

به عقیده فعالان این صنف این روند نزولی قیمت ادامه‌دار خواهد بود.

نرخ ارز دولتی

بانک مرکزی نرخ ۳۹ ارز را برای امروز اعلام کرد که براساس آن، نرخ ۳۴ ارز از جمله دلار، یورو و پوند نسبت به روز دوشنبه افزایش و قیمت ۴ واحد پولی دیگر کاهش یافت؛ نرخ لیر سوریه نیز ثابت ماند.

 بر اساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای امروز (سه شنبه نهم مردادماه) با ۲۰ ریال افزایش نسبت به روز گذشته ۴۴ هزار و ۷۰ ریال قیمت خورد. همچنین نرخ هر پوند انگلیس با ۱۲۲ ریال افزایش نسبت به روز دوشنبه ۵۷ هزار و ۸۳۳ ریال و هر یورو نیز با ۲۶۹ ریال رشد در مدت زمان مشابه ۵۱ هزار و ۵۹۶ ریال ارزش‌گذاری شد.

بر این اساس، هر فرانک سوئیس ۴۴ هزار و ۶۱۲ ریال، کرون سوئد ۵ هزار و ۳۴ ریال، کرون نروژ ۵ هزار و ۴۱۹ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۹۲۸ ریال، روپیه هند ۶۴۲ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۲ هزار ریال، دینار کویت ۱۴۵ هزار و ۴۸۱ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۳۶ هزار و ۱۸۰ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۹ هزار و ۷۱۲ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۶۱۶ ریال، ریال عمان ۱۱۴ هزار و ۶۱۵ ریال و دلار کانادا ۳۳ هزار و ۷۳۲ ریال قیمت خورد.

همچنین نرخ راند آفریقای جنوبی ۳ هزار و ۳۵۳ ریال، لیر ترکیه ۹هزار و ۱۹ ریال، روبل روسیه ۷۰۹ ریال، ریال قطر ۱۲ هزار و ۱۰۸ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۶۹۹ ریال، لیر سوریه ۸۶ ریال، دلار استرالیا ۳۲ هزار و ۷۱۱ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۷۵۲ ریال، دینار بحرین ۱۱۷ هزار و ۲۰۸ ریال، دلار سنگاپور ۳۲ هزار و ۳۶۵ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۷۶۱ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۹ هزار و ۹۱۹ ریال تعیین شد.

نرخ یکصد درام ارمنستان ۹ هزار و ۱۶۶ ریال، دینار لیبی ۳۲ هزار و ۱۶۸ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۴۶۰ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۲هزار و ۲۹۶ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۸۵۰ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۹ هزار و ۳۹۸ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۲ هزار و ۷۰۸ ریال، افغانی افغانستان ۶۱۰ ریال، روبل جدید بلاروس ۲۲ هزار و ۲۱۶ ریال، منات آذربایجان ۲۵ هزار و ۹۰۲ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۶۷۹ ریال و بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۴۱۳ ریال ارزش‌گذاری شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین