کد خبر: ۵۳۷۳۶۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۱
واکنش رسمی وزارت خارجه به پیشنهاد مذاکره‌ی بدون پیش‌شرط آمریکا:

ایران اهل گفت‌وگو و تعامل است/آمریکا بدون هیچ توجیهی از برجام خارج شده/ ترامپ چگونه می‌تواند ثابت کند که آمادگی‌اش برای گفت‌وگو از سر عوامفریبی نبوده؟

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: ترامپ چگونه می تواند به مردم ایران ثابت کند که سخنان شب گذشته‌اش از سر یک اراده واقعی بوده و برای عوامفریبی بیان نشده است.
آفتاب‌‌نیوز :
بهرام قاسمی در خصوص سخنان جدید ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اعلام آمادگی برای گفت‌وگو با ایران بدون پیش‌‌‌‌شرط گفت: اینکه رئیس‌‌‌جمهور آمریکا با تغییر ادبیات خود تصمیم گرفته است دست از زبان تهدید علیه مردم ایران بردارد، نشانه سرخوردگی از لفاظی‌‌‌های بی‌‌‌حاصل است؛ هرچند اظهارات بعدی وزیر امور خارجه آمریکا که بلافاصله بعد از صحبت‌‌‌های آقای ترامپ بیان شد، نشان از سردرگمی و آشفتگی در سیاست خارجی آمریکا دارد.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ وی ادامه داد: پیشنهاد گفت‌‌‌وگو با ایران از سوی آقای ترامپ در شرایطی ارائه می‌‌‌‌شود که دولت ایالات متحده آمریکا بدون هیچ توجیهی و برخلاف تمام موازین بین المللی از برجام خارج شده و تحریم‌‌‌های غیرعادلانه خود را مجددا بر مردم ایران تحمیل کرده است.

ایران اهل گفت‌وگو و تعامل است/ ترامپ چگونه می‌تواند ثابت کند که آمادگی‌اش برای گفت‌وگو از سر عوامفریبی نبوده؟

سخنگوی وزارت خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران در عمل ثابت کرده که اهل گفت‌وگو و منطق است و چنانچه تعهدی بپذیرد بدان پایبند می‌‌‌‌ماند. اما آیا آقای ترامپ هم می‌‌‌تواند چنین ادعایی بکند؟ مذاکره شرایط و الزاماتی دارد که تاکنون در گفتار و رفتار آقای ترامپ و همکارانش نشانه‌‌ای از آن دیده نشده است.

قاسمی اضافه کرد: ایشان چگونه می‌‌‌تواند به مردم ایران ثابت کند که سخنان شب گذشته‌‌‌اش از سر یک اراده واقعی بوده و برای عوام‌فریبی بیان نشده است در حالی که وزارت خزانه‌‌‌داری آمریکا کشور به کشور حرکت می‌‌‌‌کند و به آنها برای ممانعت از همکاری‌‌‌های اقتصادی و بازرگانی با ایران فشار می‌آورد؟

به گزارش ایلنا، وی پایان تاکید کرد: منطق جمهوری اسلامی منطق گفت‌وگو و تعامل است که نیازمند احترام متقابل و پایبندی به تعهدات بین‌‌‌المللی است. تحریم و فشار نقطه مقابل گفت‌وگو است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
0
1
روحاني از بيست و چند ميليون نفر راي گرفته ! نظر مردم را هم خوب بلده
مردم تا ساعت دوازده شب در پاي صندوق نماندند كه غير روحاني تصميم بگيره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۲
0
0
تو که تا دیروز مذاکره غیر ممکن میدانستید پس چرا ....
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین