کد خبر: ۵۳۷۴۴۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱
"ایران به اندازه کافی صحبت می‌کند تا میان دشمنان‌اش اختلاف و شکاف بیندازد و از این طریق خود موفق شود"

سی‌ان‌ان: ایران می‌تواند بازی طولانی‌ای را با آمریکا شروع کند/کارت‎های ایران در برابر ترامپ چه‌هستند؟

«مقامات ایران در ایجاد ابهام و نشان ندادن دست خود تخصص دارند. ایران کارت‌هایی در دست دارد: شبه نظامیان در منطقه از جمله حزب‌الله و شبه نظامیان در سوریه که برای حمله به منافع امریکا و متحدان آن کشور آماده هستند. این یک استراتژی بازدارنده است. ایران کارت‌ها را نگه می‌دارد تا از آن‌ها در موقع ضروری استفاده کند.»
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل- شبکه خبری «سی ان ان» در یادداشتی به واکنش ایران در برابر پیشنهاد ترامپ می‌نویسد: «چند نفر به اتاق سی ان ان: ایران می‌تواند بازی طولانی‌ای را با آمریکا را شروع کند/کارت‎های ایران در برابر ترامپ چه هستند؟می‌روند؛ کیم جونگ اون، پوتین و یک روحانی. مرد چهارم هر سه نفر را برای دیدار دعوت کرده است. رهبر کره شمالی ناامید است که چه مزایای را بدست می‌اورد و چه امتیازی می‌دهد، پوتین لبخند می‌زند، روحانی اما پاسخ نمی دهد. این مسئله ترامپ با ایران است: تهران بازی طولانی‌مدتی را با ترامپ آغاز خواهد کرد و آن را ادامه می‌دهد. 

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ سی ان ان افزوده است: ترامپ پیشنهاد مذاکره با ایران را داده است اما رهبران آن کشور در این باره سکوت کرده‌اند. حسن روحانی رییس جمهوری ایران تنها در دیدار با سفیر بریتانیا در تهران گفت که اقدام آمریکا برای خروج از برجام غیرقانونی بود و توپ در زمین اروپاست. به نظر می‌رسد روحانی می خواهد چهره‌ای عملگرا از خود نشان دهد. ایران به جای آن که برجام را پاره کند و برنامه هسته‌ای خود را سرعت بخشد تنها درباره ذخایر سانتریفیوژ خود برای غنی‌سازی اورانیوم صحبت کرده است. این به خودی خود تهدیدی تلویحی است چرا که ترامپ قصد دارد تحریم‌های ثانویه را علیه تجارت اروپایی‌ها با ایران تحمیل کند. اما این تعهدی به رویارویی نیست. ایران به اندازه کافی صحبت می‌کند تا میان دشمنان‌اش اختلاف و شکاف بیندازد و از این طریق خود موفق شود. ایران در بازی دادن طولانی طرف مقابل تحصص دارد. فرایند توافق هسته‌ای را نگاه کنید».

این شبکه خبری در ادامه می نویسد: «مقامات ایران در ایجاد ابهام و نشان ندادن دست خود تخصص دارند. ایران کارت‌هایی در دست دارد: شبه نظامیان در منطقه از جمله حزب‌الله و شبه نظامیان در سوریه که برای حمله به منافع امریکا و متحدان آن کشور آماده هستند. این یک استراتژی بازدارنده است. ایران کارت‌ها را نگه می‌دارد تا از آن‌ها در موقع ضروری استفاده کند.» 

درست است که کیم و پوتین در مقایسه با ایران در مقابل امریکا کمتر آسیب‌پذیر بودند با این حال مقامات ایران اکنون بوش و تجربه او را در ذهن دارند. آنان می‌گویند دیگر فریب آمریکا را نخواهند خورد. آنان با خود می‌گویند پس از خروج امریکا از برجام، ایران چرا باید به ترامپ اعتماد کند؟ پاسخ ترامپ این است: ایران انتخاب دیگری ندارد. اگر آنان حاضر به مذاکره نشوند ترامپ به اقتصاد ایران فشار وارد می کند. او در کنار مقام ایتالیایی با خونسردی گفت "من مطمئن هستم که آنان (ایران) در نهایت می خواهند ملاقات صورت گیرد. من فکر می کنم این کار مناسب است". واقعیت آن است که اگر هم دیدار صورت گیرد تنها با هدف نشان دادن پیروزی ترامپ است. توافق خود او با کیم در حال فروپاشی است و به نظر می‌رسد که کره شمالی آنچه ترامپ درباره توافق هسته‌ای و موشکی با آن کشور گفته را انکار می کند. در حال حاضر به نظر می‌رسد ترامپ به دنبال دور دوم مذاکره با پوتین باشد.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
0
6
بازی طولانی مدت!! و مردم بیچاره و گرسنه.....لطفا تمومش کنید.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
0
2
افتاب... مملکت را به زانو در اورید..
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
1
3
تنها راه مذاکره است و اجازه ندهد همسایگان بیش از این از عدم ارتباط ما با امریکا سو استفاده کنند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین