کد خبر: ۶۶۴۹۲
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۸۶ - ۱۵:۱۲

دری نجف‌آبادی: اقدام اینترپل سیاسی‌کاری است

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: دادستان كل كشور تاكید كرد: اقدام مجمع عمومی اینترپل در تائید اتهام 5 تن از شهروندان جمهوری اسلامی ایران، سیاسی‌كارانه و ناشی از فشار روانی لابی‌های صهیونیستی است.

قربانعلی دری نجف آبادی در واكنش به اقدام مجمع عمومی اینترپل در اجلاسیه مراكش مبنی بر تائید اتهام مباشرت 5 تن از شهروندان جمهوری اسلامی ایران در انفجار مركز یهودیان آرژانتین موسوم به(آمیا) در سال 1994 این اقدام را ترفندی سیاسی و فاقد وجاهت قضایی و بین‌المللی دانست و تاكید كرد: آمریكا و اسرائیل و دشمنان معلوم الحال ملتهای آزاده و مستقل جهان كه دستشان به خون بیگناهان و مظلومان ‌آلوده است به فرافكنی و دروغ پردازی روی آورده اند و تحت تاثیر لابی‌های صهیونیستی مترصد اعمال فشار و ایجاد جنگ روانی و مانور تبلیغاتی علیه ایران اسلامی هستند. 

وی افزود: جمهوری اسلامی كه خود بزرگترین قربانی تروریسم است همواره منادی صلح و دوستی بوده و هرگونه اقدامات تروریستی و خشونت طلبانه را محكوم و مطرود نموده است. 

دادستان كل كشور ایراد اتهامات واهی توسط دستگاه قضایی آرژانتین را خوش خدمتی ناشی‌گرانه به اسرائیل دانست و گفت: كمتر از 2 ساعت از انفجار آمیا، دستگاه امنیتی آرژانتین با اقدامی فرافكنانه انگشت اتهام خود را به سوی ایران نشانه گرفت و در طول 13 سال اخیر دستگاه قضایی آرژانتین با استناد به مستندات مجعول و اخذ شهادت از دشمنان انقلاب اسلامی و منافقین و ... و رشوه و فساد مالی و تمسك به روشهای غیراخلاقی و ناقض بی طرفی حقوقی به نقض مسلمات حقوق بین‌الملل پرداختند و عدل و انصاف و نزاكت بین‌المللی را در مذبح مطامع سیاست بازان دغل كار و معلوم الحال سرسپرده به صهیونیسم قربانی كردند. 

دری نجف آبادی افزود: جمهوری اسلامی كه پیشگام محكوم كردن حادثه انفجار آمیا و كشته شدن بیگناهان بوده و این قبیل اقدامات غیرانسانی را با هر توجیه و منطقی محكوم و مطرود می‌داند بارها از دستگاه قضایی آرژانتین خواسته نسبت به حقوق و ضوابط ،قواعد و مقرارت حقوق بین‌الملل پایبند باشد و به جای فرافكنی در پی دستگیری و شناسایی و برخورد قاطع با عاملان اصلی و داخلی این فاجعه بر آید كه متاسفانه هر بار با افترا و دروغ بافی، دادستانهای فدرال آرژانتین و برخوردهای غیر قضایی افرادی چون آلبرتو نیسمان و ... همراه شده است! 

دادستان كل كشور ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران حمایت از اتباع كشورش در اقصی نقاط جهان را وظیفه خود دانسته و اجازه نخواهد داد عده ای با ایراد اتهامات واهی و بی‌بنیان به ملت ایران كه برخاسته از تمدنی بزرگ و كهن و فاخر و منادی گفت‌وگوی تمدنها و عدالت فراگیرند اهانت كند. 

وی با انتقاد از مجمع عمومی اینترپل تصریح كرد: اگر چه اقدام مجمع عمومی اینترپل دلیل بر ارتكاب جرم نیست بلكه صرفاً دادن مجوز تحقیق است و تحقیق دلالت بر مجرمیت ندارد ولی جمهوری اسلامی ایران انتظار داشت موضوعی كه پس از گذشت 13 سال در نظام قضایی آرژانتین اعتبار مختومه را داشته و مایه رسوایی نظام قضایی آرژانتین گردیده و در سال 2003 دادگاهی در انگلیس ادعاهای ساختگی آرژانتین را مورد اذعان قرار داد بوده است، در فضایی غیرسیاسی و مبتنی بر اصول و ضوابط حقوقی مورد رسیدگی قرار گیرد كه متاسفانه تحت تاثیر فشارهای سیاسی از بی طرفی خارج شد. 

دادستان كل كشور در خاتمه تاكید كرد: ‌معتقدیم حقیقت بر ملا خواهد شد و نظام اسلامی برای روشن شدن حقیقت از هیچ كوششی فروگذار نخواهد كرد، اما رسوایی این اقدام برای كسانی كه عدالت را به خاطر مطامع پلید سیاسی خویش قربانی می‌كنند خواهد ماند و حافظه تاریخی ملتهای جهان این قبیل اقدامات غیرانسانی را از یاد نخواهد برد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین