کد خبر: ۷۶۰۰۱
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۰:۲۲
برگزاری آخرین جلسه علنی مجلس هفتم

مجلس هفتم عکس یادگاری می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مجلس هفتم امروز آخرین جلسه علنی خود را برگزار می‌‌کند. 

به گزارش خبرنگار پارلمانی آفتاب، هفتمين دوره مجلس شورای اسلامی كه 7 خرداد 1383 شروع شده بود امروز پس از 4 سال فعاليت و در 5 خرداد 1387 و با حضور 200 نماينده حاضر در صحن مجلس به كار خود پايان می‌دهد. قرار است نمایندگان مجلس در آخرین روز ضمن دریافت لوح تقدیر و گرفتن عکس دسته جمعی یادگاری با مجلس هفتم خداحافظی کنند.

مجلس هفتم درپی برگزاری هفتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در اول اسفند‌ماه 1382 شکل گرفت و اکثریت آن در اختیار اصولگرایانی بود که در دوره قبل یعنی مجلس ششم، در اقلیت قرار گرفته بودند. 

بر این اساس و مطابق قانون اساسی بلافاصله پس از پایان کار مجلس هفتم، هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه این هفته طی آیینی با حضور جمعی از مقامات کشوری و لشکری افتتاح خواهد شد. 

در این مراسم ابتدا پیام مقام معظم رهبری توسط نماینده ایشان قرائت می‌شود، سپس سرپرست وزارت كشور از روند برگزاری انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی گزارش خواهد داد.

سخنرانی رییس جمهوری از دیگر برنامه‌های این مراسم خواهد بود و در ادامه توسط هیات رئیسه سنی قرعه کشی برای شعب 15گانه انجام می‌شود. در پایان این مراسم نمایندگان برای تجدید میثاق با بنیانگذار جمهوری اسلامی و شهدای انقلاب اسلامی عازم حرم مطهر خواهند شد.

در نخستین روز کاری مجلس هشتم هیات رییسه موقت انتخاب و کار بررسی اعتبارنامه نمایندگان آغاز خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۸۷/۰۳/۰۵
0
0
تمام شد اما جز [...] به اعتماد مردم هيچ چيزي نداشت!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین