کد خبر: ۷۹۲۳۶
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۸۷ - ۱۳:۵۶

رحیمی پاسخگویی درباره مدرک کردان را به زاهدی ارجاع داد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون پارلمانی و حقوقی رییس‌جمهور در حاشیه جلسه دولت گفت که نتیجه پی‌گیری درباره مدرک وزیر کشور را وزیر علوم باید اعلام کند.

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، به نقل از ایسنا، «محمدرضا رحیمی» در پاسخ به این پرسش که «مساله مدرک آقای کردان به کجا رسید و آیا استعلام شما از دانشگاه آکسفورد به نتیجه‌ای رسیده یا نه؟» افزود: «این را از آقای زاهدی بپرسید، قرار شده آقای زاهدی این مسائل را پی‌گیری کند».

وی هم‌چنین در پاسخ به این پرسش که « گویی در آستارا اعلام کرده‌اید دولت از ثروتمندان بگیرد و به فقرا بدهد» گفت: «جمله‌ای که گفتم این بود که دهک دهم جامعه 15 برابر دهک اول هزینه می‌کند».

رحیمی هم‌چنین در پاسخ به این پرسش که «یکی از نمایندگان مجلس امروز گفته است آقای رحیمی باید مشخص کند مدرک دکترایش را از کدام دانشگاه گرفته» اظهار کرد: «من به این مساله پاسخ داده و گفته‌ام آن‌ها در محکمه نزد قاضی حضور پیدا کنند و مدارکشان را بیاورند، ما نیز آن چه داریم می‌آوریم و اعلام می‌کنیم».

رحیمی افزود: «کارهای مهم‌تری در کشور وجود دارد که باید به آن‌ها رسیدگی کرد». 

وی هم‌چنین در پاسخ به پرسشی درباره رفع فیلتر سایت منتسب به احمد توکلی پس از دستور اخیر رییس قوه قضاییه گفت: «من از این امر خبر ندارم؛ البته دستور آقای شاهرودی را خطاب به آقای مرتضوی دیدم و آقای مرتضوی نیز پاسخ دادند، {البته} شکایت علیه این سایت فقط مربوط به این پرونده نیست و گویا شکایت‌های دیگری نیز هست».

معاون رییس‌جمهور هم‌چنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که « گویا نمایندگان مجلس قصد دارند طی طرحی ساعت را به جای اول مهر از ابتدای ماه رمضان به عقب بکشند» گفت‌: «نمایندگان مجلس چنین طرحی را در دست دارند که البته دولت نیز موافق این امر است».

وی در ادامه درباره دستور رییس‌جمهور برای بررسی مدارک دکترا و این که گفته می‌شود این دستور با توجه به شایعات و مطالبی که در مورد مدرک کردان مطرح شده، صادر شده است، گفت: «این {موضوع} هیچ ربطی»ندارد؛ در واقع این اتفاقی است که باعث می‌شود یک تسویه نسبت به مدارک و عناوین ایجاد و سره از ناسره مشخص شود؛ در واقع مشخص شود کدام مدرک اصلی است و کدام اصلی نیست».

رحیمی هم‌چنین در پاسخ به این پرسش که «نتیجه این عمل چیست، چه اتفاقی می‌افتد و فرضا با کسی که مدرکش جعلی باشد چگونه رفتار می‌شود؟» گفت:‌ «بعد از آن طبق مقررات عمل می‌شود».

وی گفت: «البته آقای رییس‌جمهور در این مورد نگفتند که چه کار می‌کنیم و من از ایشان نپرسیدم، اگر پرسیده شود، طبیعتا می گویند طبق قوانین و مقررات عمل شود».

رحیمی در پاسخ به این پرسش که آیا طبق قانون مدنی برخورد می‌شود نیز گفت: «بله؛ در قانون مدنی و مقررات در این ارتباط دستوراتی وجود دارد».

معاون رییس‌جمهور در پایان درباره این که گفته می‌شود دولت آیین‌نامه‌ای را مصوب و ابلاغ کرده تا دیگر در دستگاه‌های اداری از القاب دکتر و مهندس استفاده نشود، اظهار کرد: «من این مطلب را نشنیده‌ام؛ در اقع به ما ابلاغ نشده و چنین مصوبه و بخشنامه‌ای را ندیده‌ایم».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۸۷/۰۶/۱۱
0
0
در مورد اين بخش از گفته هاي ايشان (گفته‌ام آن‌ها در محکمه نزد قاضی حضور پیدا کنند و مدارکشان را بیاورند، ما نیز آن چه داریم می‌آوریم و اعلام می‌کنیم». رحیمی افزود: «کارهای مهم‌تری در کشور وجود دارد که باید به آن‌ها رسیدگی کرد») دو مورد را بايد خاطر نشان كرد: اولا اين موضوع نياز به محكمه و قاضي نداردُ ثانيا دولت مردمي بايد مردم را بعنوان محكمه قبول داشته باشد ثالثا اگر معلوم شد فردي از ابتدا با دروغ وارد سمت شده چه كاري مهمتر از اين كه به حساب او رسيدگي كنيم؟
مويد ياشيد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین