کد خبر: ۸۶۱۹۶۹
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۴:۴۲
درخواست گروسی از ایران جهت صدور مجوز برای بازرسان آژانس اتمی

هشدار مدیرکل آژانس به ایران

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه در گفت‌وگویی از ایران خواست در رابطه با تصمیم خود مبنی بر عدم دسترسی برخی بازرسان ارشد آژانس به سایت‌های ایران، تجدیدنظر کند.
هشدار مدیرکل آژانس به ایران
آفتاب‌‌نیوز :

گروسی در گفت‌وگویی با خبرگزاری فرانسه در رابطه با تصمیم ایران مبنی بر لغو انتصاب بازرسان آژانس گفت: من باید از آن‌ها بخواهم تا درخصوص تصمیم خود تجدیدنظر کنند.

وی ادامه داد: اگر آن‌ها با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری نداشته باشند، آن‌ها به چیز‌هایی که می‌خواهند دست نخواهد یافت. آن‌ها تضمین‌های ما، تاییدیه ما و نظر مساعد جامعه بین‌المللی را به دست نمی‌آورند. درصورتی که ایران به بازرسان آژانس مجوز ندهد، اقدام این کشور با پیامد‌هایی همراه خواهد بود.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده مذاکرات وین روز پنج‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که انگلیس، آلمان و فرانسه به اطلاع اتحادیه اروپا رسانده‌اند که خواستار حفظ تحریم‌های موشک‌های بالستیک علیه ایران هستند.

آمریکا نیز در حمایت از تصمیم متحدان اروپایی‌اش اعلام کرده است، ما با متحدان و شرکایمان، از جمله اروپا، در زمینه تصمیمشان برای روزی که تاریخ تحریم‌های موشکی و تسلیحاتی ایران پایان می‌یابد، هماهنگی و همکاری تنگاتنگی داریم و در ادامه، اقدامات منع اشاعه‌ای دیگری را نیز بررسی خواهد کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز اعلام کرد که ۲۹ شخص و نهاد ایرانی را در لیست تحریم‌های خود قرار داده است.

رافائل گروسی روز شنبه اعلام کرد که "ایران رسما به ما از تصمیم خود برای لغو انتصاب چند نفر از باتجربه‌ترین بازرسان آژانس که برای راستی آزمایی فعالیت‌های این کشور تحت پادمان‌های NPT تعیین شده بودند، اطلاع داده است. "

کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در واکنش به بیانیه رافائل گروسی در مورد اقدام تهران در لغو انتصاب چند بازرس آژانس گفت: اقدام اخیر ایران براساس حقوق حاکمیتی مصرح در ماده ۹ موافقتنامه جامع پادمان بین ایران و آژانس (INFCIRC ۲۱۴) صورت گرفته است و جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد که کشور‌های غربی از سیاست سوءاستفاده از سازمان‌های بین‌المللی از جمله آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خودداری کنند.

کنعانی گفت: البته جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر ضرورت بی‌طرفی آژانس، به همکاری‌های مثبت خود در چارچوب توافقات انجام شده، ادامه خواهد داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
8
37
شما را از عدم دسترسی مجرب ترین جاسوسان سه کشور مجری سیاستهای آمریکا مطلع کرده ، کشورهای مدعی جز عهد شکنی چه کاری برای کشور ما به ارمغان آورده و چه منفعتی برای ایران داشته که ما را به از دست دادن آن تهدید می کنید؟؟؟؟؟،!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
8
30
کشتی مردم ایران که خیلی وقت هست به خاک نشستند پس ما را نترسان!
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
7
33
اگر نکنند چه می شود؟ خروج از آن پی تی و غنی سازی ۹۰ درصد راه حل است تا این آقا بدود بیاید ایران. برجام مرده و دل بستن به این توافق ننگ آور حماقت است. خیلی کشورها موشک ما را می خرند روسیه هم به ما می فروشد کره شمالی هم هست چین هم هست و... چنان حرف می زنند که انگار صاحب دنیا هستند
ص _ ن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
9
28
قابل توجه ، رافائل گروسی در آژانس ، مهره دست نشانده آمریکا و رژیم صهیونسیتی است ، به حرفه خودش آشنایی ندارد . فریبکاری توسط رافائل گروسی ممنوع .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
9
29
آژانس و غربی ها نسبت به توافق خود بی اعتنا هستند اما از ایران انتظار دارند تسلیم خواسته های آنان شوند این امری است محال. ایران تا آنها به وظیفه خود عمل نکنند...
بازنشسته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
22
28
اصلا دولت بفکر ملت نیست چوب این دستورات وقت به سر این ملت میخوره جیبهاشون پر پول وهمه امکانات دولتی هم رایگان ملت کیه جواب این ملت مظلوم چه کسی جوابگو
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین