کد خبر: ۸۹۳۹۷
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۷:۱۰

جلودارزاده: قانون‌گریزی رویه دولت شده است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سهیلا جلودارزاده گفت: «دانشجویان به عنوان جریان پیشرو احساس کرده‌اند جریان منطقی در کشور حاکم نیست و کشور را اداره نمی‌کند».

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب، سهیلا جلودارزاده که در اجلاس دبیران سازمان اسلامی دانشجویان ایران در دانشگاه آزاد اسلامی کرمان سخن می‌گفت، افزود: «جریانی که عدالت شعار اصلی‌اش بوده است، عدالت را زیر پا گذاشته است و قانونمندی در قاموسش تعریف نشده است».

جلودارزاده در تشریح رویکرد جریان حاکم بر مدیریت اجرایی کشور افزود: «امروز کرامت انسانی شهروندان بعضا توسط برخی از نهادهای اجرایی نادیده گرفته می‌شود».

وی در ادامه تغییر مسیر دانشگاه پیام نور از یک دانشگاه از راه دور به یک دانشگاه حضوری در دولت نهم را رقابت سیاسی با دانشگاه آزاد اسلامی ارزیابی کرد و اعلام داشت: «دولت به این طریق کمک‌ها و یارانه‌هایی که در اختیار دانشگاه آزاد می‌گذاشت را قطع کرده است».

عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار در ادامه مسئولین دولت نهم را مخاطب قرار داد و پرسید: «دولت اگر با آقای جاسبی و هاشمی مشکل دارد، چرا تاوان آن را دانشجویان باید پس بدهند؟ و چرا یارانه‌های اختصاصی به دانشجویان دانشگاه آزاد را قطع می‌کند».

وی افزود: «امروز عدم اجرای قانون موجب عملکرد غیرقانونی بدنه دولت شده است».

جلودارزاده با اشاره به حجم واردات بی‌رویه در دولت نهم، این رویکرد را موجب نابودی تولید داخلی و به ورشکستگی کشاندن صنایع عنوان نمود و افزایش بی‌‌رویه حجم نقدینگی را سبب تورم لجام گسیخته دانست.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در ادامه تفکر عده‌ای را که فکر می‌کنند انسان را با زور می‌توان کنترل کرد، به نقد کشید و بیان کرد: «دولتی که با زور با مردم برخورد می‌نماید پایدار نیست و نمی‌تواند توسعه پایدار داشته باشد».

جلودارزاده که در جمع دبیران سازمان اسلامی دانشجویان سخن می‌گفت، ادامه داد: «برای تغییر شرایط دولت‌ها باید منتخب واقعی ملت باشند و خود را مقید به رعایت قانون بدانند».

وی سپس رسالت دانشجو را تاکید در حق حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش دانست و افزود: «انقلاب اسلامی زمانی در مسیر پیروزی قرار گرفت که دانشجو با عمق جامعه ارتباط پیدا کرد».

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه عنوان نمود: «هر مقام دولتی که بخواهد با ترس شهروندان را مطیع کند کار غیر اصولی می‌کند».

او سپس با اشاره به تخلفات دولت نهم از بودجه و گزارش تفریغ بودجه توسط مجلس هشتم، اطلاع‌رس انی این تخلفات توسط حامیان موسوی را رسالت معتقدین به حق ملت دانست و گفت: «باید برای بالا بردن آگاهی و مقابله با عوامفریبی‌های عده‌ای تلاش نمود».

شایان ذکر است این اجلاس طی دو روز به میزبانی جمعیت اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد کرمان دوم و سوم خرداد برگزار می‌گردد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین