کد خبر: ۹۸۰۲۵
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۳
در مراسم پانزدهمین نمایشگاه نفت، گاز و پالایش و پتروشیمی

معاون اول رئیس‌جمهوری: خداوند کلید پیروزی که همان نفت است را به مسلمانان داده است

امسال می‌خواهیم در فروش و تجارت نفت سبقت بگیریم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمدرضا رحیمی معاون اول محمود احمدی‌نژاد در مراسم پانزدهمین نمایشگاه نفت، گاز و پالایش و پتروشیمی، با بیان اینکه بیشترین ذخایر نفت جهان در خاورمیانه است و بیشترین ذخایر نفت خاورمیانه در ایران، عراق و عربستان قرار دارد و نفت سیاسی‌ترین کالا و کلیدی‌ترین کالای جهان است، به این ترتیب خدا کلید پیروزی را به مسلمان‌ها داده است، گفت: امروز روز خجسته‌ای است. در این بهار خجسته اینجا آمده‌ایم تا دستاوردهای مهندسین صاحب صلاحیت نفت را از نزدیک ببینیم. 

او ادامه داد: دست کشورهای استعمارگر که زمانی این عرصه را در اختیار داشتند، به برکت جمهوری اسلامی کوتاه شده است و مهندسین ما در وزارت نفت چنان شایستگی یافتند که به این استعمارگران تودهنی زدند و آنها را از میادین نفت اخراج کردند. 

رحیمی ادامه داد: به نظر من امروز جشن اخراج نیروهای بیگانه حاکم بر نفت هم است. 

او با اشاره به نام‌گذاری سال جدیدی از سوی مقام معظم رهبری به نام همت مضاعف وکار مضاعف گفت: هرچند همه نام‌گذاری‌های مقام رهبری حکمت‌آمیز است، اما این نام‌گذاری ویژه است. ما با تاسی از رهبر عظیم‌الشان و با همت بیشتر امسال به کمک نیروهای متدین در بخش نفت و گاز غوغایی به راه خواهیم انداخت. همین نمایشگاه نمایش شکست اندیشه‌های پلیدی است که خواستند با تحریم شدید ما را کنار بنشانند، اما می‌بینند که ما هر روز با نشاط‌تر گام‌های اساسی بر می‌داریم و عزم دولت جزم است. 

او در بخش دیگری از سخنانش با تقدیر از فعالان صنعت نفت، مسعود میرکاظمی را دانشمند و باکفایت خطاب کرد و ادامه داد: هر سال استقبال شرکت‌های خارجی از نمایشگاه نفت بیشتر می‌شود و همین نشانه شکست بی‌تردید جهانیانی است که می‌خواستند با شعارهایشان ما را منزوی کنند و ما با اقدام‌هایمان و گام‌هایی که بر می‌داریم، شکست آنها را زودهنگام می‌کنیم. 

او ادامه داد: تلاش‌گران صنعت نفت با اتکا به شعار ما می‌توانیم نشان دادند که توانایی رفع همه نیازها را دارند و ما امروز در جشن شکست دستان پلیدی شرکت کردیم که در صنعت نفت ما بودند و ایادی پلیدی که نفت ما را به یغما می‌بردند. 

او اضافه کرد: در سال 89 یعنی سال تلاش مضاعف شاهد رخدادهای تاثیرگذار در صنعت نفت خواهیم بود. اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها وپیگیری برنامه پنجم در برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های نفتی ما تاثیر فراوان دارد. ما شعار تحریم بنزین را به سیلی محکمی علیه خودشان تبدیل می‌کنیم. به‌رغم تبلیغات پوچ مدعیان در روابط بین‌الملل می‌بینیم که ملت‌ها و دولت‌های کمال‌اندیش بیش از هر وقت دیگر به توسعه روابط با ایران توجه دارند. 

او ضمن اشاره به برنامه پیش‌بینی شده برای سرمایه‌گذاری 500 میلیارد دلاری در صنعت نفت تا سال 2025 گفت: 230 میلیارد دلار از این سرمایه‌گذاری در بخش بازرسی و 270 میلیارد دلار در بخش پایین‌دستی صورت می‌گیرد. با توجه به ضرورت تسریع اقدامات برای دستیابی به اهداف چشم‌انداز ما 120 میلیارد دلار سرمایه داخلی را برای هدایت به این بخش پیش‌بینی کردیم. 75 میلیارد دلار از مبلغ قطعی شده و در حال عملیاتی کردن قراردادها هستیم و امیدواریم ملت ایران آخر امسال با چشم باز تحولات را به نظاره بنشیند و ما هم بتوانیم آنچه شایسته ملت است به منصه ظهور برسانیم. 

او به تشکیل بانک خصوصی نفت اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی این بانک نیز تحولی در سرمایه‌گذاری در بخش نفت و گاز ایجاد می‌کند. امسال می‌خواهیم با تدبیر سرمایه داخلی و جذب سرمایه‌های خارجی سرازیر به پارس جنوبی در بخش تولید پایین‌دستی در فروش و تجارت نفت سبقت بگیریم. 

او شدت مصرف انرژی در ایران را 3 برابر متوسط جهان خواند و گفت: هر چند تولید انرژی در سال 87 نسبت به سال 86 دو درصد افزایش داشته است، اما در مقابل افزایش مصرف 93/3 اعلام شده است. این وضعیت قابل قبول نیست و باید با برنامه‌ریزی مشکل را حل کنیم. 

او ادامه داد: در حال حاضر همه کشورها نگران تامین بلندمدت انرژی هستند، اما مشخص است که برای تامین انرژی خود در بلندمدت راهی جز مذاکره و توافق با ایران ندارند. 

رحیمی در بخش پایانی سخنانش گفت: با کار مضاعف، امسال سالی است که صادرات غیرنفتی ما بر واردات پیشی می‌گیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین