محرمانه ماندن سقف بودجه ۱۴۰۱/ تغییرات گسترده در ارقام
تلفیق نسخه نهایی اصلاحات بودجه ۱۴۰۱ را منتشر کرد

محرمانه ماندن سقف بودجه ۱۴۰۱/ تغییرات گسترده در ارقام

در لایحه تحویلی دولت به مجلس؛ موضع دولت نسبت به ارز ۴۲۰۰ تومانی تقریبا مبهم و احتمال حذف آن بیشتر از ماندن بود. اما در مصوبه کمیسیون ۹ میلیارد دلار برای تامین کالا‌های اساسی و دارو و تجهیزات پزشکی براساس نرخ ارز ترجیحی اختصاص یافته است.
امروز فرصت حذف ارز ترجیحی نیست
اقتصاد را نمی‌توان دستوری اداره کرد

امروز فرصت حذف ارز ترجیحی نیست

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی در بودجه سال ۱۴۰۱ یک قیمت ثابت۲۳ هزار تومان را برای ارز در نظر گرفته است در صورتی که اقتصاد دستوری نیست، چرخه اقتصاد را عرضه و تقاضای بازار تعیین می‌کند.
افزایش ۸۲۰ درصدی مالیات سیگار در سال آینده

تصمیمات خبرساز بودجه ۱۴۰۱

به نظر می‌رسد که در صورت افزایش قاچاق سیگار، علاوه بر پیامد‌های ذکرشده، آسیب‌ها و بیماری‌های جسمی نیز به دلیل استفاده از مواد اولیه فاقد استاندارد‌های لازم در این محصولات، گسترش می‌یابد و سلامتی افراد مصرف‌کننده محصولات دخانی بیش از پیش به خطر خواهد افتاد.
انتقاد تند نماینده مجلس از دولت رئیسی: حرف مفت نزنید/ پیشنهاد میرکاظمی زننده است

انتقاد تند نماینده مجلس از دولت رئیسی: حرف مفت نزنید/ پیشنهاد میرکاظمی زننده است

علیرضا پاک‌فطرت گفت: اینکه دولت می‌گوید حذف ارز ترجیحی را جبران می‌کنیم و مثلاً دارو و نهاده‌های دامی را مدل دیگری تامین می‌کنیم، حرف مفت است و ممکن است دو ماه بتوانند این کار را بکند، ولی بعد دیگر توان اداره کار را ندارد.
با حذف ارز ترجیحی و افزایش مالیات به مردم فشار حداکثری نیاورید

به مردم صدقه یارانه‌ای ندهید

 برای اولین‌بار است که بودجه‌ریزی کشور با توجه به تنگناهای شدید اقتصادی به گونه‌ای تنظیم و به مجلس ارائه شده که در صورت تصویب بدون انجام اصلاحات، معیشت مردم را دچار تکانه‌های شدید خواهد کرد و باعث نارضایتی شدید مردم در مقابل افزایش فشارهای وارده خواهد بود.