کد خبر: ۱۰۰۱۵۷
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۶

وزیر کار: سند ملی توسعه اشتغال تا نيمه اول 89 تهيه می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزير كار و امور اجتماعی از تدوين سند ملی توسعه اشتغال تا پايان نيمه اول سال جاری خبرداد. 

عبدالرضا شيخ الاسلام درباره برنامه‌های دردست اجرا وزارت كار و امور اجتماعی برای توسعه اشتغال گفت: سند ملی توسعه اشتغال در سطح ملی، استانی، شهرستان و بخش براساس برنامه‌ريزی انجام شده و تا نيمه اول 89 تهيه می‌شود. 

وی با بيان اين‌كه قراردادهای مربوط به تهيه اين سند با مشاوران بسته شده و سازمان‌های استانی نيز در تهيه اين سند مشاركت دارند، تصريح كرد: با فعال شدن شورای عالی اشتغال كه جلسات آن به صورت مرتب تشكيل جلسه می‌دهد، تصميم‌های خوبی برای روان‌سازی و توسعه فعاليت‌های مربوط به اشتغال‌زايی و سياست‌های آن اخذ می‌شود. 

وزيركار و امور اجتماعي از ديگر برنامه‌های اين وزارتخانه را محوريت استانداران به عنوان مديران عالی دولت در مناطق ذكر كرد و گفت: استانداران به عنوان مسئول اشتغال استان‌ها فعاليت‌های استان را با موضوع اشتغال سامان می‌دهند. وظيفه ديگر استانداران براساس برنامه جديد وزارت كار مديريت منابع نيروی انسانی و ساماندهی ظرفيت‌های اشتغال است. 

وی خاطرنشان كرد: قانون مشاغل خانگی امكان خوبی برای توسعه اشتغال ايجاد می‌كند كه منتظر ابلاغ قانون از سوی مجلس هستيم تا با نهايی شدن آن ستاد مشاغل خانگی را تشكيل دهيم. 

شيخ الاسلام درباره آخرين اقدامات برای تهيه لايحه كارشايسته با بيان اين‌كه كارهای تهيه اين لايحه در حال انجام است، عنوان كرد: البته كارهای متفرقه‌ای در اين‌باره در گذشته انجام شده بود، حتی برخی موارد مسير قانونی شدن سپری هم كرده‌اند اما ما دنبال اين هستيم كه در قالب يک مجموعه سياست‌هاي اشتغال‌زايی اين موضوع نيز دنبال شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین