کد خبر: ۱۰۱۶۵۹
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۹
در مراسم تست گرم خط 4 مترو از ایستگاه شهدا تا کلاهدوز

محسن هاشمی: دولت مانع پیشرفت مترو می‌شود

هنوز از بودجه مترو که 450 میلیارد تومان به شکل قانونی است، دریافتی نکردیم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محسن هاشمی در مراسم تست گرم خط 4 مترو از ایستگاه شهدا تا کلاهدوز، افزود: به یک روایتی امروز هم روز غم و هم روز شادی ماست برای اولین‌بار است که محلی را برای آماده بهره‌برداری می‌کنیم اما نام تست گرم را روی آن می‌گذاریم و نمی‌توانیم به مردم سرویس دهی کنیم. صنعت زیرزمینی در تهران و ساخت‌و ساز به سرعت بالاگرفته اما سرعت حمایت دولت پایین است. 

وی ادامه داد: جای ناراحتی دارد که برای مترو با این پدیده مهم حمایت‌ها در سطح بالا دنبال نمی‌شود و جنبه‌های بدی از عدم حمایت و سیاسی کاری روی مترو سایه می‌افکند. 

هاشمی گفت: پس از 13 سال تلاش با بی‌مهری دچار بحران می‌شویم و بدتر از سال گذشته به قانون نیز عمل نمی‌شود. از سوی همه بی‌قانونی می‌شود و آن وقت صدایمان را کسی نمی‌شنود. 

مدیرعامل متروی تهران گفت: ‌اواخر خردادماه از سوی رسانه‌ها اعلام شد که 100 میلیارد تومان به مترو تهران داده می‌شود، واگن‌ها تا 15 تیر در اختیار مردم قرار گیرد. این اخبار از سوی روزنامه‌های همسو با سیاست‌های دولت زده شد که 60 واگن و 28 لکوموتیو تا پایان تیر به مترو داده می‌شود اما هنوز از بودجه مترو که 450 میلیارد تومان به شکل قانونی است، دریافتی نکردیم. 

هاشمی گفت: این 450 میلیارد تومان برای ساخت مترو است که تنها 5 درصد آن نزدیک به 16 میلیارد تومان پرداخت شده است که باید تا این زمان به 100 میلیارد تومان می‌رسد. 

وی تصریح کرد: 60 میلیارد تومان دیگر برای بهره‌برداری و سوبسید و مابقی نیز برای هزینه تجهیزات و قطعات از سوی حساب صندوق ذخیره ارزی باید در نظر گرفته شد. 

هاشمی گفت: نمی‌دانم اسم این را چه می‌شود گذاشت سیاست اشتباه در شهرداری؟! این درحالی است که قانون مشخص است و تبیین شده است این فرض دارد قوت می‌گیرد که در سال شکوفایی مترو پولی به مترو داده نشود و مانع پیشرفت مترو شود. 

مدیرعامل متروی تهران به نقل از کلانشهرهای دیگر کشور که 300 کیلومتر مترو در حال بهره برداری و آماده سرویس دهی دارند اما به دلیل عدم حمایت از سوی دولت و تامین اعتبارات در حال خاک خوری هستند گفت: در مسیر لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها استفاده مردم از مترو و 6 میلیون سفر شهری به آن بسیار موثر است چرا که 50 درص این لایحه در حوزه حمل‌ونقل شهری است اما این در حالی است که در تاریخ 26 اسفند سال گذشته مصوبه مجلس برای برداشت از حساب صندوق ذخیره ارزی اعلام شد اما به مترو واریز نشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین